فراکسیون اصلاح_طلبان در قالب ضلع سوم مثلث سیاسی مجلس تشکیل می‌شود

گروه خبر: نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی گفت: ضلع سوم مثلث فراکسیون‌های سیاسی مجلس که فراکسیون اصلاح طلبان مستقل است، ظرف چند ماه آینده با بررسی دقیق شرایط سیاسی کشور و جو سیاسی حاکم بر مجلس تشکیل خواهد شد.
عابد فتاحی در گفت‌وگو با مهر در جریان شناسی فراکسیون‌های سیاسی مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس دو فراکسیون سیاسی وجود دارد که یکی به ریاست علی لاریجانی و دومی به ریاست حداد عادل در جریان اصولگرایی هستند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به وجود دو فراکسیون اصولگرا در مجلس نهم جای خالی برای ضلع سوم سیاسی مجلس به نام فراکسیون اصلاح طلبان مستقل احساس می‌شود.
این نماینده اصلاح طلب افزود: از ابتدای مجلس نمایندگان اصلاح طلب مورد سئوال بودند که چه زمانی فراکسیون اصلاح طلبان مستقل ایجاد می‌شود.
وی تاکید کرد: ما با توجه به روند انتخابات ریاست جمهوری و روند بعد از انتخابات مبنی بر شکل گیری کابینه در راستای اینکه به تشکیل یک دولت معتدل فرصتی داده باشیم با حفظ حق و حقوق ضلع سوم مثلث سیاسی مجلس که همان اصلاح طلبان مستقل هستند، سعی می‌کنیم ظرف چند ماه آینده فراکسیون کارآمد تشکیل دهیم.فتاحی ادامه داد: تشکیل فراکسیون اصلاح طلبان مستقل یکی از نیازهای مجلس نهم است. سعی می‌کنیم ظرف چند ماه آینده با بررسی دقیق شرایط سیاسی مجلس و جو حاکم بر کشور فراکسیونی کارآمد که جوابگوی رفع مشکلات مردم در راستای حمایت از نظام و سیاست‌های مقام معظم رهبری است را تشکیل دهیم.
*سیستم درمان کنونی به خانواده‌های کم‌بضاعت فشار وارد می‌کند
گفتنی است نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی همچنین در گفت‌و‌گو با خبرنگار آراز آذربایجان، گفت: طرح پزشک خانواده منجر به این می‌شود که خدمات حوزه سلامت در جامعه گسترش یابد، چرا که سیستم درمانی کنونی کشورمان به خانواده‌های کم‌بضاعت فشار وارد می‌کند.فتاحی اظهار داشت: برای اجرای موفق طرح پزشک خانواده باید مسئولان نهادهای مختلف با یکدیگر نهایت همکاری را داشته و بسترهای مورد نیاز اعم از اجتماعی، قانونی و سخت‌افزاری را فراهم کنند.
وی پزشک خانواده را یکی از طرح‌های پیشرفته در راستای خدمت‌رسانی در حوزه سلامت، بهداشت و درمان دانست و افزود: ساختار سلامت فعلی کشورمان مشکلات زیادی دارد، ‌که این طرح یک گام بلند در راستای ساماندهی حوزه سلامت قلمداد می‌شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی عدم حمایت درست از بیماران را یکی از مهم‌ترین ایرادهای نظام سلامت کنونی دانست و ادامه داد: فلسفه شکل‌گیری بیمه حمایت از بیماران به ویژه خانواده‌های کم‌بضاعت است ولی این حمایت به شکل درست انجام نمی‌گیرد.
وی هزینه‌های سنگین حوزه سلامت و عدم حمایت درست و کامل از بیماران را ارمغان بخش سلامت برای بیماران و خانواده‌های آن‌ها دانست و بیان داشت: خانواده‌های فقیر و بی‌بضاعت در صورت مراجعه به مراکز درمانی بیش از سایر افراد دچار مشکل می‌شوند.
فتاحی طرح پزشک خانواده را یک گام بلند در راستای حمایت از خانواده‌های کم‌بضاعت دانست و اظهار داشت: چنانچه بسترهای لازم برای اجرای این طرح فراهم شود، اقشار مختلف جامعه از خدمات حوزه سلامت بهره‌مند می‌شوند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۸:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


سه × = 18