امام جمعه اروميه تاکيد کرد

فراهم سازی بسترهای لازم برای رشد معنوی جامعه

فراهم سازی بسترهای لازم برای رشد معنوی جامعه

گروه خبر:امام جمعه ارومیه گفت: باید جامعه اسلامی را به سمت ارزش‌های اسلامی و معنوی سوق داد که مسئولان در این زمینه رسالت خطیری بر عهده دارند.
به گزارش آرازآذربایجان، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی درجلسه شورای اداری که در سالن جلسات شهید عطایی استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: باید از همه ظرفیت‌های موجود جهت نهادینه‌سازی ارزش‌ها و اخلاق اسلامی در جامعه استفاده حداکثری را به عمل آورد، تا اینکه جامعه رنگ و بوی معنوی به خود گیرد.
وی با اشاره به اینکه برای نهادینه‌سازی فرهنگ نمازخوانی در بین اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان باید به صورت مستمر تلاش شود، ادامه داد: چنانچه اهمیت این موضوع و فلسفه نمازخوانی به معنای واقعی کلمه برایمان روشن و شفاف باشد، در این زمینه به هیچ عنوان کوتاهی و سهل‌انگاری انجام نخواهیم داد.
این مسئول با بیان اینکه در جامعه دیدگاه‌ها را نسبت به اهمیت نماز اول وقت و نماز جماعت تغییر داده و اهمیت و ضرورت رعایت این موضوع را برای همگان تبیین کنیم، خاطرنشان کرد: در این صورت از برکات و معنویات سرشار آن ‌بهره‌مند خواهیم بود، پس باید بسترهای لازم برای به جا آوردن این فریضه الهی در مساجد، مدارس، ادارات و دانشگاه‌ها به بهترین شکل فراهم شود.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اظهار اینکه در نهج‌البلاغه نیز به اهمیت این موضوع اشاره شده است، خاطرنشان کرد: با قرائت و تامل در بیانات و فرموده‌های امیرالمومنین حضرت علی (ع) اهمیت این موضوع بیش از پیش برایمان روشن خواهد شد.
این استاد حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های استان به تاثیر نماز در آمرزش گناهان و رسیدن به مقام قرب الهی اشاره کرد و بیان داشت: هر کس به سهم خود این موضوع را باید در کانون توجه قرار داده همچنین اعضای خانواده، دوستان و همکاران خود را برای قدم برداشتن در این زمینه تشویق کند. وی با بیان اینکه باور و اعتقاد قلبی نسبت به اهمیت نماز در بین آحاد مردم به ویژه مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف باید ایجاد شود، اظهار داشت: باید فضای فیزیکی و بسترهای لازم برای قدم برداشتن در این زمینه به بهترین شکل در استان تامین شود.امام جمعه ارومیه با بیان اینکه میز مدیریت، ریاست و جلسات نباید موجب غفلت از به جا آوردن این فریضه الهی شود، خاطرنشان کرد: در بسیاری از مواقع به صورت ناخواسته به عنوان الگو برای دیگران معرفی می‌شویم، پس باید در به جا آوردن تکالیف دینی خود به معنای واقعی ساعی و کوشا باشیم.
*جامعه را به سمت مشارکت حداکثری در انتخابات سوق دهیم
استاندار آذربایجان غربی گفت: جامعه را باید به سمت مشارکت حداکثری و پرشور در انتخابات‌های پیش‌رو سوق داد.
قربانعلی سعادت نیز در این جلسه ، اظهار داشت: مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید در شرایط حساس کنونی بسترهای لازم برای حضور حداکثری مردم را در انتخابات فراهم کنند.
وی با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولان در شرایط فعلی ضمن پرهیز از طرح شکایت علیه یکدیگر برای سوق دادن جامعه به سمت و سوی همدلی اهتمام ویژه‌ای داشته‌باشند، افزود: باید مشکلات و مسائل را در فضای اداری حل کرده و اجازه بسط پیدا کردن مسائل را ندهیم.این مسئول با اظهار اینکه در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری قرار گرفته‌ایم، اضافه کرد: با توجه به اینکه در آستانه برگزاری دو رویداد سیاسی و اجتماعی مهم قرار گرفته‌ایم، باید جامعه را به سمت برگزاری باشکوه این آئین‌ها و مشارکت حداکثری آحاد مردم هدایت کنیم.
استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه به خاطر رونق بخشیدن به فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و دینی قدردانی کرد، بیان داشت: در این استان طی دو سال گذشته به واسطه حضور و فعالیت حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی از نظر فرهنگی تحولات زیادی رخ داده است.
سعادت با بیان اینکه امام جمعه ارومیه نه‌تنها در مرکز استان بلکه در آذربایجان غربی منشاء تحولات زیادی بوده‌است، به برگزاری باشکوه و مستمر نماز جمعه ارومیه در مصلی امام خمینی (ره) اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه هم‌اکنون با حضور حداکثری اقشار مختلف مردم در این آئین روبه‌رو هستیم.
*لزوم جذب دانشگاهیان به فعالیت‌های فرهنگی و دینی
قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: باید دانشجویان را با همراهی اساتید به فعالیت‌های فرهنگی و دینی جذب کرد. محمود مظفر در ادامه جلسه اظهار داشت: باید اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و دانشجویان را برای حضور حداکثری در فعالیت‌های فرهنگی و دینی ترغیب کنیم.
وی با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان‌ها همچنین اساتید دانشگاهی و… در این زمینه به معنای واقعی کلمه توان ایفای نقش و تاثیرگذاری لازم را دارند، افزود: کلاس‌های درس و فعالیت‌های علمی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در اقامه نماز اول وقت اخلالی به وجود نیاید.
این مسئول با بیان اینکه باید بسترهای لازم از هر جهت در مساجد استان برای برپایی و اقامه نماز صبح فراهم شود، ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون حدود ۷۰۰ مسجد برای اقامه نماز صبح احیا شده‌اند، به طوریکه از ظرفیت و توان خادمان افتخاری و روحانیان در این زمینه به صورت حداکثری استفاده می‌شود.
قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور بر ضرورت توجه به نگهداری و تعمیر نمازخانه‌های بین‌راهی، همکاری رسانه‌های جمعی اعم از صوتی، تصویری و مکتوب به ویژه سازمان صدا و سیمای استان‌ها برای نهادینه‌سازی فرهنگ نمازخوانی تاکید کرد و بیان داشت: در این زمینه می‌توان کارهای بکر و خلاقانه زیادی با استفاده از جوانان توانمند و ایده‌پرداز انجام داد.
این مسئول به برگزاری اجلاس سراسری نماز در قزوین تا انتهای سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: این قبیل همایش‌ها و گردهمایی‌ها باید از نظر کمی و کیفی وضعیت مطلوبی داشته باشند، تا اینکه در سطح جامعه و بین اقشار مختلف مردم از تاثیرگذاری لازم و گسترده‌ای برخوردار شوند.
وی با اشاره به تصویب طرح جامع اقامه نماز در شورایعالی انقلاب فرهنگی، تصویب آئین‌نامه عمران مساجد، ایجاد مرکز تخصصی نماز در قم، برگزاری دوره‌های آموزشی معراج برای طلاب، اجرای طرح پله‌های آسمانی در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشورمان، اضافه کرد: این سری اقدامات در جذب جوانان و نوجوانان موثر بوده است.قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور در ادامه سخنان خود به تولید محتوا و محصول فرهنگی برای گروه‌های سنی و اجتماعی مختلف، گردآوری و تدوین و انتشار کتاب از آثار و اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و آیت‌الله مطهری اشاره کرد و بیان داشت: می‌توان کارهای ارزشمند و موثر زیادی در این زمینه انجام داد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۶:۲۱ ق.ظ

دیدگاه


شش + 2 =