- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

فالگیری شیوه جدید زنان معتاد

Posted By admin On مهر ۱۵, ۱۳۹۲ @ ۵:۵۱ ق.ظ In اجتماعی | No Comments

گروه اجتماعی: فالگیران زنانی معتاد به انواع و اقسام مواد مخدر هستند که برای تأمین هزینه اعتیاد خود به فالگیری روی آورده‌اند.
شاید موضوع فالگیری موضوعی تازه نباشد اما متأسفانه این موضوع به پدیده ای خطرآفرین تبدیل شده است چرا که فالگیران زنانی معتاد به انواع و اقسام مواد مخدر هستند که شاید نداشتن هزینه تأمین مواد فکر دست زدن به هر کار خطرناکی را به آنان بدهد بازار گرم و پرمشتری و درآمد بسیار بالای فالگیری باعث شده تا اکثر خانه‌ها در سطح شهر ارومیه به این کار اختصاص یابند.
بحث اینجاست که علت این گرایش و روی آوردن مردم به دعا و فال بینی و سست شدن باورهای دینی مردم چیست؟
این روزها زنان فالگیر بر خلاف گذشته با قیمت‌های بسیار بالا و با هزار دوز و کلک و شگردهای فریبکارانه دست در جیب مردم می‌برند و پول‌های هنگفت را بابت چند جمله باطل و پوچ از جیب آنان خارج می‌کنند.
در تمام سطح شهر ارومیه خانه‌هایی وجود دارد که روزانه پذیرای مراجعانی هست که از روی ساده لوحی و برای دستیابی به آرزوهایی که دست یافتن به آن‌ها برایشان دشوار است به آنجا مراجعه می‌کنند.
چه بسیار ساده لوحانی که فریب این افراد را می‌خورند در ابتدا که از موضوع وجود زنانی معتاد به مواد مخدر خصوصا شیشه که برای تأمین هزینه مواد خود بساط فالگیری را به راه انداخته‌اند و مردم ساده لوح را فریب می‌دهند مطلع شدم فکر کردم که مراجعان به این افراد چگونه جرأت داخل شدن به این منازل را به خود می‌دهند بدون آنکه جان یا مال خود را در خطر ببینند.
آدرس یکی از خانه‌هایی را که زنی در آن فالگیری می‌کرد را گرفتم و جرأت ورود به این خانه را به خود دادم و وقت قبلی گرفتم و در موعد مقرر با یکی از دوستانم به آن خانه رفتم دیدم در زیرزمین تنگ و تاریک و نموری زنی میز و یک اجاق کوچک برای دم کردن قهوه گذاشته و زنانی منتظر در نوبت نشسته‌اند زنانی مدرن و شاید هم زیادی با کلاس که در نگاه اول می‌شد فهمید که شاید از نظر سطح تحصیلات و بینش به مراتب از زن فالگیر بالاتر باشند اما علت اینکه گره حل مسائل خود را از فردی کم سوادتر از خود می‌خواستند ذهن انسان را به خود مشغول می‌کند.
چه شده که مردم ما مشکلات و گره‌هایی را که در زندگی با آن‌ها روبرو می‌شوند را بجای اینکه با آموزش و فرهنگ سازی باز کنند می‌خواهند با گرفتن فال قهوه، تاروت، شمع یا ورق بدست فردی که در زندگی خود با هزاران مشکل دست به گریبان است باز کنند.
متأسفانه این سودجویان مستقیم کانون خانواده و باورهای مردم را هدف گرفته‌اند و لازم است در راستای فرهنگ‌سازی برای شهروندان تلاش مضاعف صورت گیرد و ضرورت‌ اطلاع رسانی بیشتر به مردم از عواقب خطرناک ورود به این خانه‌ها و وجود قانون برای برخورد با این افراد غیرقابل انکار است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%81%d8%a7%d9%84%da%af%d9%8a%d8%b1%d9%8a-%d8%b4%d9%8a%d9%88%d9%87-%d8%ac%d8%af%d9%8a%d8%af-%d8%b2%d9%86%d8%a7%d9%86-%d9%85%d8%b9%d8%aa%d8%a7%d8%af/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.