نماينده مردم اروميه در مجلس:

فاضلابهای بدون تصفیه و پساب‌های صنعتی به دریاچه ارومیه ریخته می شود

فاضلابهای بدون تصفیه و پساب‌های صنعتی به دریاچه  ارومیه ریخته می شود

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: چرا باید فاضلابهای بدون تصفیه و پساب‌های شهرک‌های صنعتی بدون تصفیه به دریاچه ارومیه ریخته شود نادر قاضی‌پور اظهار داشت: ستاد احیای دریاچه ارومیه تصمیات زیادی را برای احیای دریاچه ارومیه اتخاذ می‌کند اما به نفع آن اقدام نمی‌کند.
وی از ستاد احیای دریاچه ارومیه با عنوان ستاد مرگ دریاچه ارومیه یاد کرد و گفت: ستاد احیای دریاچه ارومیه آذربایجان غربی را از برداشت آب منع می‌کند پس چگونه ۵ میلیون متر مکعب در ثانیه برای افتتاح فاز ۲ کارخانجات در آذربایجان_شرقی اختصاص می‌دهد به طوری که این کارخانجات در شرف افتتاح هستند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: ستاد احیای دریاچه ارومیه سد نازلو و سد باراندوز و سد سیمینه بوکان را تعطیل کرده است در حالی سد شهید مدنی تبریز در حال اتمام است.
قاضی پور بیان کرد: چرا باید فاضلابهای بدون تصفیه و پساب‌های شهرک‌های صنعتی بدون تصفیه به دریاچه ارومیه ریخته شود اینها نشان از این است که کمر همت به مرگ دریاچه ارومیه بسته شده است.وی خاطرنشان کرد: چنانچه اعتبارات دریاچه ارومیه صرف بتن‌ریزی و کانالی کردن رودخانه‌های پیرامون باشد موافق با تخصیص آن هستیم اما اگر این اعتبارات صرف پر کردن ۳ هزار چاه مردم کشاورز آذربایجان_غربی شود مخالفت می‌کنیم.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برنامه‌هایی که ستاد احیای دریاچه ارومیه در پیش گرفته است جز بیکاری، بدبختی قطع معیشت روستاییان آذربایجان غربی چیز دیگری را به دنبال نخواهد داشت.قاضی‌پور گفت: این یک روال طبیعی است که از چنین اعتباراتی برای ستاد انتخابات هزینه شود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۰۲ ق.ظ

دیدگاه


+ 1 = نُه