رئیس اتحادیه سردخانه داران آذربایجان غربی خبرداد

فاسد شدن ۴۰ هزار تن سیب در سردخانه های آذربایجان غربی

فاسد شدن ۴۰ هزار تن سیب در سردخانه های آذربایجان غربی

آراز آذربایجان-رئیس اتحادیه سردخانه داران آذربایجان غربی گفت: ۴۰ هزار تن سیب استان در سردخانه های استان از بین رفت.
مراد آقابالا زاده با بیان اینکه میزان کمی از سیب های موجود در سردخانه ها به کارخانه های فراوری و کنسانتره استان ارسال شده است افزود: بعد از عید امسال ۴۰ هزار تن سیب تولیدی استان در سردخانه های استان با سپری شدن زمان نگهداری آنها از بین رفت و دور ریخته شد.
آقابالازاده با اشاره به اینکه ماندگاری سیب آذربایجان غربی در سردخانه ها تنها ۵ ماه است تصریح کرد: متاسفانه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تصویب بخشنامه غیر برنامه ریزی شده و ممنوع کردن ۴۵ روزه صادرات سیب باعث بی کیفیت شدن سیب ها و از بین رفتن این میزان سیب در سردخانه ها شد.
وی با تاکید بر اینکه تولید محصول کشاورزی در ایران توسط کشاورزان انجام می شود خاطر نشان کرد: متاسفانه در امر عرضه و صادرات محصولات کشاورزی دولت وارد عمل می شود و هیچ مشورتی با انجمن ها و تشکل های کشاورزی ندارد و مشکلات به وجود آمده تنها به دلیل عدم هماهنگی و مشورت دولت با تشکل های کشاورزی است.
رئیس اتحادیه سردخانه داران آذربایجان غربی با بیان اینکه این میزن سیب فاسد شده ضرر و زیان فراوانی به جا گذاشته یادآورشد: تا زمانی که دولت در فروش و صادرات محصولات کشاورزی ورود پیدا کند هر ساله شاهد بروز مشکلات این چنینی خواهیم بود.
آقا بالا زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۴۰ واحد سردخانه در سراسر استان فعال هستند اظهار کرد: ظرفیت سردخانه های استان یک میلیون تن است که یک سوم ظرفیت کل سردخانه های کشور را از لحاظ تناژ و تعداد سرخانه شامل می شود.
طبق گفته جلیلی رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ۷۷۰ هزار تن سیب درختی دراستان تولید شده است

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۴:۱۹ ب.ظ

دیدگاه


پنج × 4 =