غریبه هایی_که درموسم انتخابات آشنا و عزیز می شوند

غریبه هایی_که درموسم انتخابات آشنا و عزیز می شوند

گروه سیاسی: هر چه به روز هفتم اسفند و برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نزدیک می شویم در همه جای شهر و دیار و بهتر بگوییم در کل کشور تاب و تب تبلیغات و جمع آوری آرای مردمی به طریق مختلف نیز اوج می گیرد.
همه ساله در واپسین ماه های قبل از انتخابات کاندیداها با حضور در بین مردم، اجتماعات مختلف و حتی منازل و محل کار افراد با زیباترین و شیرین ترین الفاظ و کلمات سعی در جلب نظر آنها دارند. از نظر کاندیداهای انتخابات های مختلف و هواداران نزدیک آنها به طور معمول همه آحاد جامعه قبل از شروع رای گیری مهم و محق هستند اما بسیار دیده شده که پس از پایان یافتن انتخابات و مشخص شدن نمایندگان منتخب، همان مردم را همین نمایندگان آشکارا نادیده می انگارند. واقعیت اینکه ما مردم و خواسته ها و مطالبات مان به عنوان رای دهندگان و انتخاب کنندگان تا زمانی ارزشمند است که هنوز انتخابات برگزار نشده و نماینده منتخب معرفی و مشخص نشده است و کاندیداها سخت در تکاپوی جلب نظرات مردم هستند در این برهه زمانی همه ما از غریبه و آشنا عزیزترین افراد از نظر کاندیداها و نزدیکان آنها هستیم.
در این موقعیت ما و به نوعی همه اقشار به ناگاه قوم و خویش سببی یا نسبی بسیار نزدیک با نامزد انتخابات و هواداران آنها می شویم و خواسته ها و نیازهای مان از اهمیت و ارزش وافری برخوردار می شود. تا قبل از برگزاری انتخابات و مشخص شدن نفرات برتر، دارندگان حق رای به نوعی برای کاندیداها عزیز و گرامی می شوند و نامزدهای انتخابات با بیان شق القمرهای گذشته حال و آینده شان، خود را تنها فرد منجی و معجزه_گر و حلال مشکلات جامعه معرفی می_کنند. در این ایام سر و کله کاندیداها دور و برمان پیدا می شود و با ما از در مهربانی و رافت وارد می شوند و از قدرت ماروایی شان سخن می_رانند و ما عزیز دلشان می شویم که در پاره ای از موارد حتی اسم بیشترشان را یکبار هم نشنیده_ایم. اما همان افراد پس از انتخاب و کسب بیشترین آرا و وقتی که به اصطلاح عامیانه خودمان خرشان از پل گذشت و حتی نامزدهایی که عامه مردم آنان را انتخاب نکرده اند پس از پایان رای گیری، دیگر نه ما را می شناسند و نه مطالبات و خواسته های ما و قول و قرارهای شان را به یاد می آورند.
بسیار دیده شده که قبل از شروع انتخابات کاندیداها با حضور در محافل عمومی و خصوصی و حتی خانوادگی وعده و قول هایی خارج از عرف وظایف یک نماینده می دهند که پس از برنده شدن در رقابت های انتخابات، مردم و قول هایی را که داده اند به فراموشی می سپارند. پس چه بهتر همه کاندیداها چه کسانی که به عنوان منتخب مردم بیشترین رای را کسب می_کنند و برنده می شوند و چه افرادی که انتخاب نشدند موقعیت های گذشته، حضور در محافل چشم امید داشتن به رای مردم، وعده ها و پیمان_هایی که می دهند را فراموش نکنند.
کاندیداها یا نمایندگان منتخبی بوده اند که بعد از برگزاری انتخابات با ما که قبل از روز رای گیری عزیز دلشان بودیم غریبه شده و دیگر چشم_مان به جمال شان در طول چهار سال روشن نشد تا انتخابات بعدی که به یک باره رخ بنمایند.
این نامزدها و نمایندگان باید بدانند که حافظه ما مردم در این گونه مواقع عجیب قوی است و برخورد، رفتار، کلام و وعده های آنها را برای آینده و روز مبادا در مخیله خود ضبط و محفوظ دارند.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز هفتم اسفند به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۷:۰۲ ق.ظ

دیدگاه


+ هفت = 10