- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

عملیات امداد و نجات در ۱۳ روستای متأثر از سیل آذربایجان غربی

Posted By admin On اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۰ @ ۱:۴۱ ب.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آراز آذربایجان- مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با تشریح امدادرسانی به مناطق سیل زده استان گفت: سیل ۱۳ روستا در شمال استان را درگیر کرده و هلال احمر در حال امدادرسانی و توزیع اقلام زیستی میان آسیب دیدگان است.
به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، امیر جعفرزاده در مورد آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان اظهار کرد: از بعدازظهر شنبه ۱۱ اردیبهشت بارندگی های شدید و سیل آسا به ویژه در شمال استان موجب وقوع سیل در ۱۳ روستای شهرستان های چایپاره، چالدران، پلدشت و خوی شده است.
وی افزود: در پی این اتفاق ۱۰ تیم عملیاتی هلال احمر استان شامل ۳۲ امدادگر و داوطلب برای امدادرسانی وارد عمل شدند.
جعفرزاده گفت: تیم های عملیاتی از شعب چایپاره، چالدران، پلدشت و خوی به مناطق اعزام شدند و مجموعا ۴ دستگاه خودروی کمک دار و ۳ دستگاه آمبولانس برای امدادرسانی استفاده شده است.
مدرعامل جمعیت هلال احمر استان همچنین گفت: بر اساس برآوره های اولیه برابر گزارشات دریافتی نیروهای عملیاتی تا ساعت ۲۳:۲۱ بیشترین آبگرفتگی مربوط به روستاهای اعلامی در شهرستان چایپاره بوده که نیروهای عملیاتی تا کنون نسبت به تخلیه آب از منازل روستایی و محل های نگهداری احشام و علوفه دامی اقدام کرده اند، و در روستای آغجا قشلاق شهرستان خوی نیز ۱۰ باب منزل مسکونی توسط نجاتگران آب از محوطه منازل تخلیه شده است.
جعفرزاده در ادامه گفت: سایر ملزومات تخصصی عملیات با توزیع اقلام زیستی برابر ارزیابی های صورت گرفته توسط تیم های ارزیابی در سطح خانوار های متاثر از سیل مزبور همچنان ادامه دارد و گزارشات تکمیلی اعلام خواهد شد.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%b9%d9%85%d9%84%db%8c%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%af-%d9%88-%d9%86%d8%ac%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%db%b1%db%b3-%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%aa%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%aa%d8%a3%d8%ab%d8%b1-%d8%a7/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.