با جذب سرمایه گذاری خارجی

عملیات اجرایی ۲ واحد تولیدی در شهرک صنعتی ارومیه آغاز شد

عملیات اجرایی ۲ واحد تولیدی در شهرک صنعتی ارومیه آغاز شد

آراز آذربایجان- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه زیرساخت های لازم برای عقد تفاهم نامه با سرمایه گذاران خارجی و داخلی فراهم است، گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی واحد تولیدی آلمانی «دهلر» و واحد تولیدی ترکیه ای «سینبو» در شهرک صنعتی فاز ۳ ارومیه شروع شده است.
علی عبدلی افزود: هم اکنون عملیات خاکبرداری ۵۰ هزار مترمربع از واحد تولیدی آلمانی به اتمام رسیده است و تا ۶ ماه آینده فاز نخست آن به پایان می رسد.
وی ادامه داد: اسکلت و نصب سوله واحد تولیدی دهلر در مرحله اجراست و با این آمار حدود ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی بیان کرد: واحد تولیدی دهلر در زمینی به مساحت ۷۰ هزار مترمربع و با ۳۳ میلیون دلار سرمایه خارجی در شهریور سال جاری در شهرک صنعتی فاز ۳ ارومیه کلنگ‌ زنی شد.
وی گفت: شرکت دهلر ایران با سرمایه گذاری بخش خارجی از کشور آلمان با استفاده از آخرین تکنولوژی روز، تولیدکننده انواع کنسانتره و آب میوه است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی نیز با اشاره به اینکه دهه فجر امسال نیز شاهد کلنگ زنی واحد تولیدی ترکیه ای «سینبو» بودیم، اضافه کرد: واحد تولیدی سینبو «sinbo» تولید کننده انواع لوازم خانگی است.
عبدلی با اشاره به اینکه حجم سرمایه گذاری این واحد تولیدی ۲۲۰ میلیارد ریال است، ادامه داد: این واحد تولیدی برای ۲۰۰ نفر اشتغال زایی می کند و ۳۵ نوع محصول را از سال ۱۴۰۰ با مشارکت سرمایه گذار ترکیه ای روانه بازار می کند.
وی افزود: این واحد تولیدی در ۲۳ هزار و ۶۸۰ مترمربع در شهرک صنعتی فاز سه راه اندازی می شود و عملیات زیرسازی آن در حال اجراست.
وی بیان کرد: ورود واحدهای بزرگ صنعتی و سرمایه گذاران خارجی به شهرک های صنعتی آینده ای روشن در انتظار این شهرک ها است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شده است.
در حال حاضر ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی از ۳۵ مورد مصوب آذربایجان غربی فعال بوده که یکهزار و ۱۰۰ واحد صنعتی را در خود جای داده است و ۲۰ درصد از این واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین فعالیت می کند.
سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه ‌ای به شمار می رود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۵ ب.ظ

دیدگاه


شش − 5 =