عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

عملکرد دولت برای کاهش تورم مثبت است

عملکرد دولت برای کاهش تورم مثبت است

گروه خبر: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، درمان رکود تورمی را مانند قدم برداشتن دانست و گفت: عملکرد دولت برای کاهش تورم مثبت بوده و این موضوع لازمه درمان رکود تورمی است.
محمد قسیم عثمانی در گفت و گو با خانه ملت، حل رکود تورمی را مانند قدم زدن دانست و گفت: برای برون رفت از عارضه رکود تورمی، باید این دو معضل در کنار یکدیگر درمان شوند و یک قدم برای رفع رکود و قدم بعدی نیز در راستای رفع تورم باشد.
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی افزود: قدم نخستین دولت برای برون رفت از این عارضه، کنترل و کاهش تورم بوده، چرا که مردم تورم را در زندگی خود حس می‌کنند، از همین رو دولت تلاش خود را در راستای کاهش تورم بکار گرفته است.
وی عملکرد دولت را تا کنون را مثبت ارزیابی کرد و تصریح کرد: البته این گام نخستین بوده و امیدواریم که بسته ارایه شده از سوی دولت درمان گر این بیماری باشد.
وی در پاسخ به این سوال که عملکرد دولت برای خروج از رکود را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: تلاش دولت تا به امروز تنها در راستای کنترل تورم بوده و اقدامی برای خروج از رکود انجام نداده است، چرا که این گام‌ها باید به صورت متوالی برداشته شود و پس از کاهش تورم به فکر درمان رکود بود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد:
دولت برای خروج از رکود باید فضای کسب و کار را رونق و به واحد های تولیدی منابع تزریق کند، ر این صورت شاهد خروج کامل از رکود تورمی خواهیم بود.
نماینده مردم بوکان در مجلس در رابطه با راه های خروج از رکود نیز گفت: اغلب مسیرهایی که به کاهش تورم منتهی می‌شود، رکود را افزایش می‌دهد، در مقابل، اعمال سیاست‌های خروج از رکود نیز تورم را افزایش می‌دهد و دلیل دشوار بودن درمان رکود تورمی یا همان بیماری هلندی نیز همین موضوع است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره وضعیت این روزهای بازار خودرو نیز گفت: به دلیل فضای انحصاری در بازار خودرو، مردم مجبورند که خودروهای بی_کیفیت را با قیمت بالا خریداری کنند.
عثمانی با بیان اینکه انحصار در بازرگانی و تجارت یکی از عوامل موثر در بروز فسادهای اقتصادی است، گفت: خودروسازان به دلیل برخوردار بودن از فضای امن انحصاری در بازار خودرو، هر محصولی را به مشتریان خود تحمیل می‌کنند.نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه خریداران خودرو در کشور مجبورند برخی خودروها را با کیفیت پایین و قیمت بالا خریداری کنند.
این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: باید پذیرفت شرکت‌های ارائه کننده خدمات پس از فروش خودرو عملکرد مطلوبی ندارند که این موضوع نیز از انحصاری بودن بازار خودرو ناشی می‌شود.
عثمانی در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه راهکار ساماندهی بازار خودرو چیست؟ افزود: در حال حاضر با توجه به رشد قیمت خودرو، این کالا از سبد خرید خانوارهایی که درآمد متوسط دارند حذف شده است بنابراین باید واردات هدف دار خودرو به منزله تنظیم بازار انجام شود.
وی در توضیح واردات هدف‌دار خودرو گفت: بازار خودرو کشور نیاز به واردات خودروهایی دارد که طبقه متوسط درآمدی کشور نیز بتوانند خودرو مورد نظر خود را تامین کنند.
وی افزود: در واردات خودرو باید ملاحظات اقتصادی انجام شود، گفت: با واردات خودرو به صورت هدف‌دار می‌توان شرایط رقابتی قابل قبولی ایجاد کرد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۸:۵۷ ق.ظ

دیدگاه


3 + چهار =