- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

عملکرد حزبی و جناحی نباید در تبلیغات مطرح باشد

Posted By admin On تیر ۱۰, ۱۳۹۴ @ ۵:۲۱ ق.ظ In سیاسی | No Comments

گروه سیاسی: نصرت الله لطفی معاون حقوقی امور مجلس و استانهای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مراسم معرفی رئیس جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهار داشت: تبلیغات امر بسیار مهم و فراگیری است و عملکرد حزبی و جناحی نباید در تبلیغات مطرح باشد.
معاون حقوقی، امورمجلس واستان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: ماهیت دینی اسلامی بودن، مردمی بودن و استکبارستیزی سه ویژگی محوری انقلاب اسلامی است.
وی با بیان اینکه محتوای اصل چهارم قانون اساسی مربوط به اسلامی بودن است، ادامه داد: بخش دوم مردمی بودن با دو دیدگاه اداره امور جامعه با اتکای رای مردم از طریق شرکت در انتخابات و حضور مردم در صحنه با بصیرت و زمان‌شناسی است.
لطفی با بیان اینکه ۷ اسفندماه شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات بسیار مهم و سرنوشت‌ساز خواهیم بود، تصریح کرد: سیاست شورای نگهبان در بحث نظارت سه اصل شرع مقدس، اخلاق اسلامی و قانون است و معیاری برای انتخابات حماسی و به یاد ماندنی خواهد بود.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: مردمی بودن بخشی از حضور در انتخابات محسوب می‌شود و بخش دیگر حضور در صحنه با بصیرت و زمان‌شناسی برای اعلام وفاداری به آرمان‌های انقلاب و امام خمینی است.
لطفی ادامه داد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان نهاد عمومی غیر دولتی محسوب می‌شود و در واقع مجموعه‌ای از ارگان‌های فرهنگی و مسئول در نظام مقدس است.
وی ابراز داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مجموعه زمان‌شناس و عمل در صراط مستقیم، هدایت امور و برگزاری مراسمات با خرد جمعی است.
لطفی با اشاره به راهپیمایی روز قدس ادامه داد: برگزاری با شکوه راهپیمایی روز قدس با هماهنگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید مدنظر باشد، چرا که هر توطئه استکبار برای ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی است.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی متذکر شد: دشمن بداند نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر تمامی توطئه‌ها از آرمان‌ها و اهداف خود دست بر نمی‌دارد.
لطفی به حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو تاکید کرد و گفت: هر کجا اقدامات به درستی انجام شده و انتقال مطلب به نحو شایسته صورت گرفته، مردم در صحنه حضور حداکثری داشتند.
وی با بیان اینکه سیاست در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نگاه حاکمیتی و عملکرد فراجناحی است، افزود: در انتخابات نیز معیار حضور آحاد مردم با حفظ خطوط قرمز اسلامی است.
لطفی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله کمبود امکانات در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اشاره کرد و یادآور شد: اولین نیاز در شورای هماهنگی تبلیغات استان که خلاء آن کاملا محسوس است، نبود یک ساختمان مناسب بوده که در اولین فرصت نسبت به احداث ساختمان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در استان اقدام می‌‌شود.
در این مراسم همچنین حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه اظهار داشت: احکام اجتماعی دین مقدس اسلام نوعا با تبلیغ همراه است.
قریشی ادامه داد: نماز جماعت، حج و… و به طور کلی مراسمات دینی همراه با اعلام و تبلیغ عمومی است و احکام به گونه‌ای بوده که در ضمن تبلیغ شعائر الهی است و همه احکام با قصد قربت همراه است.
وی خاطرنشان کرد: مسئله تبلیغات که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عهده‌دار این مسئولیت است باید مسئه قصد قربت به عنوان محور مدنظر قرار گیرد و اگر قصد قربت در نظر گرفته نشود اقدامات تاثیرگذار نخواهد بود چراکه اثر واقعی در صورت اخلاص نمایان خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: در راستای دست‌یابی به اخلاص باید به اسباب و عوامل آن دست یافت و ریشه‌های آن را تقویت کرد.
قریشی با بیان اینکه خداوند متعال دستور به تبلیغ داده، ادامه داد: اگر تبلیغ درست و با اخلاص باشد اثرگذاری آن بیشتر خواهد بود و در نظام جمهوری اسلامی هر مراسمی که به قصد قربت و همراه با اخلاص باشد شعائر الهی است.
در ادامه، استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر همکاری دستگاه های مختلف در امر تبلیغات اسلامی گفت: همدلی و هم زبانی و همکاری همه ادارات و ارگانها می تواند کمک شایانی برای رسیدن به اهداف متعالی این شورا باشد.
سعادت در ادامه به شعار سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب با هوشمندی و درایت و با توجه به دو نکته اساسی، یعنی بحث مذاکرات هسته ای و انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، شعار دولت و ملت،‌همدلی و همزبانی را برای سال ۹۴ انتخاب نمودند.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب با انتخاب شعار همدلی و همزبانی و حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان، دیپلمات های متدین را روانه جبهه مذاکرات نموده اند.
سعادت با اشاره به انتخابات پیش رو نیز افزود: انتخابات، یادگار ارزشمند امام خمینی(ره) و از اصول مترقی قانون اساسی جمهوری اسلامی است و بواسطه آن، قدرت با تعیین و انتخاب مردم در کشور جابجا می شود؛ بنابراین باید به کسانی که این حماسه را می آفرینند و برای پرشور نمودن صحنه انتخابات تلاش می‌کنند، با دید مثبت نگریست.
وی ادامه داد: برای ما بعنوان مجریان انتخابات، آنچه که اولویت دارد اجرای دقیق قوانین است لذا گروه سیاسی مخالف و موافق برای ما مفهومی ندارد و از همه گروهها و افراد که در چهارچوب قوانین وارد صحنه انتخابات می شوند استقبال می‌کنیم.
استاندار آذربایجان غربی بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سالجاری برای خلق حماسه سیاسی دیگری تاکید کرد.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%b9%d9%85%d9%84%da%a9%d8%b1%d8%af-%d8%ad%d8%b2%d8%a8%d9%8a-%d9%88-%d8%ac%d9%86%d8%a7%d8%ad%d9%8a-%d9%86%d8%a8%d8%a7%d9%8a%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%a8%d9%84%d9%8a%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%b7/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.