نماينده مردم مهاباد در مجلس شوراي اسلامي:

عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی مهاباد آغاز می‌شود

عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی مهاباد   آغاز می‌شود

گروه خبر:نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شورای نگهبان منطقه ویژه اقتصادی مهاباد را تایید کند عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود چون سرمایه‌گذار و زمین آنها آماده است و دستگاه‌های خدمات‌رسان به طور رسمی تامین امکانات زیرساختی آن را اعلام کرده‌اند.
جلال محمودزاده ، با اشاره به نشست خود با مسئولان دفتر مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری برای تکمیل پرونده منطقه ویژه اقتصادی مهاباد اظهار کرد: مناطق ویژه اقتصادی و تجاری ۶ ماه پیش در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و به شورای نگهبان ارجاع شد اما آنها ایراد گرفتند و به همین سبب به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد.
وی با اشاره به ایرادهای وارده شورای نگهبان به مناطق ویژه و تجاری کشور تصریح کرد: علت آن نبود سرمایه‌گذار بخش خصوصی و عدم مشخص شدن نقشه و مشخصات مناطق ویژه اقتصادی در سطح کشور بود و از سوی دیگر در برخی شهرستان‌ها که ایجاد منطقه ویژه به تصویب رسیده بود، مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان را نداشت و به همین سبب رد و مجبور به اصلاح دوباره مجلس شد و دی ماه سال گذشته به شورای نگهبان ارسال کرد.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان این دفعه به مناطقی که فاقد نقشه و مشخصات هستند ایراد گرفته و عنوان کرده که شهرستان‌هایی که محل پروژه آنها مشخص نیست و محل اجرای پروژه آنها مورد تایید دستگاه‌های خدمات‌رسان قرار نگرفته باید مشخص شود.وی افزود: به همین سبب نقشه و مشخصات تایید شده منطقه ویژه اقتصادی مهاباد به طور مجدد به تایید استانداری آذربایجان‌غربی رسانده شد و مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان را نیز پیوست کرده و به دفاتر مناطق ویژه اقتصادی و تجاری منتقل شد و از آنجا نیز این مستندات در نامه‌ای به کمیسیون اقتصادی مجلس فرستادند تا آنها جمع‌بندی کرده و به شورای نگهبان برای تصویب نهایی ارجاع کنند.
محمودزاده با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی مهاباد در ۱۰۰ هکتار است اظهار کرد: این منطقه قرار است در مجاورت روستای قزل‌قوپی و در نزدیک کارخانه قند در حال احداث مهاباد و در مسیر مهاباد ارومیه قرار داشته باشد.
وی تصریح کرد: اگر شورای نگهبان منطقه ویژه اقتصادی مهاباد را تایید کند، امسال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود چون هم سرمایه‌گذار و هم زمین آنها آماده است و هم دستگاه‌های خدمات‌رسان به‌طور رسمی تامین امکانات زیرساختی آن را اعلام کرده‌اند.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از تسنیم، نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: این منطقه به مسیر راه آهن مهاباد نزدیک است و سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیز دعوت شده که به‌صورت شرکت تعاونی با شهرداری مهاباد سرمایه‌گذاری کنند که اگر از نظر قانونی ابلاغ شود عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۷ ق.ظ

دیدگاه


3 × نُه =