امام جمعه ارومیه:

علمای شیعه و سنی باید مسئله وحدت و اخوت را در جامعه تبیین کنند

علمای شیعه و سنی باید مسئله وحدت و اخوت را در جامعه تبیین کنند

ارومیه –نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه از وحدت بین مذاهب واقوام کشور به عنوان زمینه ساز امنیت نام برد و گفت: علمای شیعه و سنی مسئله وحدت و اخوت را در جامعه تبیین کنند.
حجت الاسلام سیدمهدی قریشی عصر سه شنبه در دیدار جمعی از علمای اهل سنت ارومیه در آغازین روز هفته وحدت، اظهار کرد: مسئله وحدت و اخوت با بصیرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و علمای شیعه و اهل سنت به خوبی ساری و جاری است.
وی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله یکی از مبلغین اصلی وحدت در جامعه بودند که با بستن عقد اخوت بین مهاجرین و انصار وحدت را در جامعه اسلامی نهادینه کردند.
امام جمعه ارومیه افزود: علما باید به مردم مسئله وحدت را طوری تبیین کنند که اظهار نظر افراد جاهل در خصوص مقدسات اهل سنت و شیعه منجر به اختلاف نشود.
حجت الاسلام قریشی اظهار کرد: مسئله وحدت از همان ابتدای اسلام وجود داشته و علما به آن تأکید داشتند ولی امام خمینی (ره) مسئله وحدت را احیا کردند.
وی با تاکید بر اینکه جریانات پیش آمده اخیر در استان نشان می‌دهد که علمای شیعه و اهل سنت باید در تبیین مسئله وحدت کار و تلاش بیشتری کنند، افزود: دشمنان از وحدت بین شیعه و سنی در کشور ناراضی بوده و درصدد ایجاد اختلاف هستند لذا شیعه و سنی باید ید واحده در مقابل دشمنان اسلام باشند.
امام جمعه ارومیه با بیان اینکه وجود دشمنان مشترک که قصد از بین بردن دین اسلام را دارد نیاز به وحدت را بیش از پیش می‌کند، گفت: اگر همه کشورهای اسلامی مانند ایران در خصوص وحدت عمل می‌کردند آمریکا و استکبار بر آنها مسلط نمی‌شدند.
وی با اشاره به اینکه اختلاف بین شیعه و سنی سبب از بین رفتن امنیت در لبنان، افغانستان و دیگر کشورهای مسلمان شدن است، گفت: تولید افکار باطل و تکفیری در بین مسلمانان از سوی دشمن جهت ایجاد اختلاف و تفرقه است.
ماموستا مامد کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز در این دیدار به اهمیت مسئله وحدت پرداخت و گفت: وحدت یکی از مهمترین مقوله‌های جهان اسلام است که مقام معظم رهبری به آن تاکید بسیاری دارند.
وی با بیان اینکه وی خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم تا این وحدت در استان تحت نظر نماینده ولی فقیه در استان حفظ شود، خاطر نشان کرد: دشمنان درصدد ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی به سبب وجود اختلاف در ولادت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله از نظر شیعه و سنی بود که امام خمینی (ره) با درایت تمام با نامگذاری هفته وحدت این مسئله را خنثی کردند.
امام جمعه اهل سنت ارومیه اضافه کرد: نشست‌های مختلف در راستای وحدت می‌تواند وحدت و یک دستگی را بین شیعه و سنی بیشتر کند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۸:۴۶ ق.ظ

دیدگاه


6 × چهار =