- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

علل تفکر سیاه و سفید

Posted By admin On اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۱ @ ۸:۵۷ ق.ظ In گوناگون | No Comments

گروه خانواده وسلامت:یکی از انواع تفکراتی که اغلب به آن فکر میکنیم، تفکرات سیاه و سفید می باشد که یکی از شایع ترین تفکرات با علائم و راه حل های کشف شده ای می باشد.
آشنایی با تفکر سیاه و سفید ، نظریه تفکر همه یا هیچ تفکر سیاه و سفید یک الگوی فکری است که در اکثر افراد وجود دارد. به عنوان مثال ممکن است که شما به یک شکست بزرگ فکر کنید و آن را سیاه و سفید ببینید. روانشناسان عقیده دارند که این الگوی فکری یک نوع تخریب کننده ذهنی محسوب می شود زیرا شما را از واقعیت دور کردهو همه چیز را پیچیده، نامطمئن، متزلزل و در حال تغییر نشان می دهد. تفکر سیاه و سفید گاهی اوقات می تواند منجر به افسردگی و دپرس شدن افراد هم بشود. البته تکنیک های ذهنی هم هستند که شما می توانید با انجام آن ها احساسات خود را به چالش بکشید .
علل ؛ چه چیزی باعث تفکر سیاه و سفید می_شود؟
اگرچه داشتن تفکر سیاه و سفید در زندگی یک اتفاق طبیعی است اما ممکن است علامت چیزی جدی تر باشد . البته زمانی نشان دهنده یک مشکل جدی است که دائمی بماند و ممکن است علائم زیر را هم به همراه داشته باشد :
خودشیفتگی
خودشیفتگی یک رفتار افراطی و توجه بیش از حد به خود است. تفکر سیاه و سفید می تواند علامت این اختلال شخصیتی باشد و افرادی که به این اختلال دچار هستند، معمولاً در کمک کردن به دیگران دچار مشکل می شوند و بیشتر به خودشان فکر می کنند .
افسردگی
هنگامی که افراد به اضطراب و افسردگی دچار می شوند، اغلب محیط اطراف را سیاه و سفید می بینند. احساسات سیاه و سفید برای آن ها وضعیت را بدتر می کند و همه چیز را به هم می ریزد.
اختلال شخصیتی مرزی
اختلال شخصیتی مرزی یک نوع بیماری ذهنی است که باعث می شود افراد احساس شدیدی از استرس، اضطراب و افسردگی را در خودشان داشته باشند. آن ها معمولاً نمی توانند خودشان را کنترل کنند و در نتیجه افکار سیاه و سفید دارند.
اختلال شخصیت وسواسی جبری
این اختلال یعنی تفکر سیاه و سفید که برای افراد مبتلا، بیش از هر زمان دیگری رخ می دهد زیرا آن ها همیشه به دنبال کنترل چیز های مختلف هستند و همین باعث می شود که حس تغییر برای شان سخت باشد.
اثرات تفکر سیاه و سفید
تفکر سیاه و سفید می تواند اثرات متفاوتی روی سلامت ذهن داشته باشد و همه چیز بستگی به علت آن دارد.
روابط
اگر به دنبال روابط نرمال هستید اما اتفاقات طبیعی در یک رابطه برای شما خیلی شدید و سنگین می شود، یعنی تفکر سیاه و سفید عامل ایجاد این مسئله خواهد شد و باعث می شود که فرصت صحبت کردن با دیگران را از دست بدهید و باعث شود که شما افراد را از دسته بندی خوب ها وارد دسته بندی بد کنید. شاید با این تفکر فرد مورد علاقه خود را از دست بدهید.
یادگیری
کاملاً طبیعی است که شما در مدرسه یا دانشگاه درسی را پاس می کنید یا در آن شکست می خورید. اما همین مسئله کوچک ممکن است باعث ایجاد تفکر خوب بودن یا بد بودن در افراد شود و آن ها هیچ حد وسطی را در مورد خودشان قائل نباشند و در نتیجه تفکر سیاه و سفید باعث می شود که همیشه از یک طرف بوم بیفتید. شغل
گاهی اوقات تفکر سیاه و سفید می تواند عامل سفت و سختی بیش از حد شما شود. این نوع تفکر می تواند در محیط کار مشکل ایجاد کند زیرا شما در محیط کار نیازمند همکاری با افراد مختلف هستید و با ایده های متفاوت روبرو می باشید. پس نباید بیش از این روی عقاید خود پافشاری کنید.
رژیم غذایی
شاید تفکر سیاه و سفید باعث شود که شما رژیم غذایی خود را بیش از حد محدود کنید و نتوانید چیزهای جدید را امتحان کنید. این تفکر عامل توجه بیش از حد به ظاهر غذا، دسته بندی غذاها به خوب و بد خواهد بود و یک نوع بیماری ذهنی و وسواس را ایجاد می کند.
راه حل و راه رهایی از تفکر سیاه و سفید
اگر می خواهید تفکر سیاه و سفید را بکار بگیرید نگاه خود را به سلامت ذهن تان تغییر دهید و راهکارهای پیشنهادی این بخش از نمناک را امتحان کنید . چهارچوب تفکر خود را تغییر دهید
سعی کنید که خودتان را به چالش بکشید. طرز فکرتان را در مورد خود تغییر دهید یا نگاه تان را نسبت به بعضی از مسائل دستخوش تغییر کنید تا یک تمرین برای شما باشد.
به کلمات خود دقت کنید
فرد دارای تفکر سیاه و سفید، اغلب از کلماتی مانند همیشه یا هرگز استفاده می کند. یعنی آن ها همه چیز را صفر تا صد می بینند. اگر شما هم این کلمات را زیاد استفاده کردید، بدانید که به این مشکل دچار هستید. همیشه باید احتمالات را نیز در نظر بگیرید و میانه رو باشید . پذیرش
چیزی که باید در زندگی شما به طور دائمی اتفاق بیفتد، تغییر است. باید خودتان را متقاعد کنید که شما همه چیز را نمی دانید. سوال پرسیدن
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از نمناک،اصلا اشکالی ندارد که سوال بپرسید یا حتی خیلی از اوقات می توانید بگویید که نمی_دانم. پس این مسائل را با خودتان حل کرده و آن ها را بپذیرید.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%b9%d9%84%d9%84-%d8%aa%d9%81%da%a9%d8%b1-%d8%b3%d9%8a%d8%a7%d9%87-%d9%88-%d8%b3%d9%81%d9%8a%d8%af/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.