- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

علت عمده شرایط بد اقتصادی ناکارآمدی دولت است

Posted By admin On تیر ۱۶, ۱۳۹۹ @ ۱۱:۴۲ ق.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی | No Comments

گروه خبر:نماینده مردم مهاباد، با اشاره به گرانی‌های افسار گسیخته طی ماه های اخیر، علت عمده شرایط بد اقتصادی را ناکارآمدی برخی وزرای دولت برشمرد.
جلال محمودزاده ، با بیان اینکه کابینه دولت اصلاً مناسب مدیریت شرایط فعلی نیست، اظهار داشت: متاسفانه طی ماه های اخیر تحریم ها و شیوع ویروس کرونا بهانه ای برای فرار از پاسخگویی دولت‌مردان شده است که به عقیده بنده این رویکرد باعث شده دولت به وظایف خود عمل نکرده و جامعه و اقتصاد را به حال خود رها کند.
وی افزود: ما بر خلاف دولتی‌ها که تحریم را بهانه ای برای فرار از مسئولیت می دانند، تحریمها را فرصت می‌دانیم؛ زیرا اگر دولت با قدرت و مسئولیت‌پذیری بیشتری پای کار بود، می توانستیم با برنامه ریزی دقیق و سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی و کشاورزی نه تنها از سد تحریم‌ها عبور کنیم، بلکه بخش‌های مولد کشور را نیز تقویت کنیم، اما چون عادت کرده‌ایم پول مفت و بی زحمت نفت را هزینه کنیم و متاسفانه غالب اعضای کابینه هم مدیران دوران فشار و تحریم نیستند با ناکارآمدی اینگونه شاهد افزایش فشار بر مردم هستیم.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید، گفت: مدیریت فعلی دولت هیچ سنخیتی با حمایت از تولید ندارد و در بسیاری از موارد شاهد هستیم افزایش تولید در بخش‌های مختلف از جمله محصولات کشاورزی با بی تدبیری دولت به ضایعات تبدیل می شود و محصولات درجه یک باغی و زراعی بجای صادرات به خورد گاو و گوسفندها داده می‌شوند.
وی ادامه داد: دولت نتوانسته به وظایف ذاتی خود در قبال حمایت از واحدهای تولیدی عمل کند و امروز شاهد هستیم که بانک‌های خصوصی با سودهای نجومی در حال ضربه زدن به تولید هستند و بسیاری از واحدهای تولیدی به علت بدهی تعطیل و مدیران آنها به جای برنامه ریزی برای افزایش تولید در زندان به سر می‌برند.
محمودزاده، با اشاره به ذهنیتی در مجلس که میگوید تنها یک سال از عمر دولت باقی مانده و باید با آن کنار آمد، تصریح کرد: بر این باورم که در شرایط فعلی مجلس باید به وظیفه قانون‌گذاری و نظارت خود عمل کرده و حتی یک روز هم در ساماندهی به امور و وادار کردن دولت به تحرک و عمل به وظایف خود تاخیر نکند.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از راه دانا؛ وی، با اعلام اینکه تنها راه عبور از شرایط فعلی پوست اندازی کابینه دولت است، گفت: امروز شاهد هستیم مردم تحت شدیدترین فشارهای اقتصادی قرار دارند و قیمت اجناس هر لحظه در حال تغییر است. مجلس باید با اقدامات سریع و چکشی نسبت به عزل و استیضاح تعدادی از اعضای کابینه که به نظر بنده، افرادی عافیت طلب و بی‌خیال هستند و اصلاً برای مدیریت شرایط فعلی مناسب نیستند، اقدام نموده و افراد کارآمد جوان و انقلابی جایگزین آن‌ها شود.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%b9%d9%84%d8%aa-%d8%b9%d9%85%d8%af%d9%87-%d8%b4%d8%b1%d8%a7%d9%8a%d8%b7-%d8%a8%d8%af-%d8%a7%d9%82%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%af%d9%8a-%d9%86%d8%a7%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a2%d9%85%d8%af%d9%8a-%d8%af%d9%88/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.