نماينده مردم نقده در مجلس:

علت عدم توسعه یافتگی کشور بکارگیری متخصصان از فاز روابط است

علت عدم توسعه یافتگی کشور بکارگیری متخصصان  از فاز روابط است

گروه خبر: نماینده مردم نقده در مجلس دهم گفت: مسئله اساسی در توسعه درون سرزمینی چه چیزی خواهد بود؟ قطعا این مهم، نیروی انسانی است، وقتی که در کشور نیروی انسانی کارآمد، شایسته و مفید به کار گرفته نشود؛ چند اتفاق در این رابطه اتفاق می‌افتد.
به گزارش آرازآذربایجان ، ازعبدالکریم حسین‌زاده به مبارزه با رانت‌خواری و ارائه راهکار برای آن اشاره کرد و افزود: ما یک مدل مدیریتی داریم، تحت عنوان” تعالی سازمانی” که براساس آن، هر کشوری که بخواهد به رشد کافی برسد، بایستی یک اصلاح ساختاری در آن انجام شود.
عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: عدم توسعه یافتگی درون سرزمینی یکی دیگر از این مسائل است؛ و باید پرسید که چرا آمایش سرزمینی اتفاق نمی‌افتد؛ و هیچ یک از دستگاه‌ها فرقی هم نمی‌کند که کدام دستگاه باشد، چه دولت و چه قوه قضائیه نمی‌توانند آن ماموریت خود را به صورت شایسته و بایسته انجام دهند.
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: معتقدم که اگر همه دستگاه‌ها از فاز روابط بیرون بیایند؛ چرا که انگار هرکسی مقیاس آدم شناسی را آن هم فقط مقیاس ۵ متر نزدیک خودش را می‌بیند، در حالی که بایستی کل متخصصان این حوزه را مورد فراخوان قرار بدهند و کسانی که توان مدیریتی در خود را می بینند، به این فراخوان لبیک بدهند و در یک کمیته انتصابات و انتخاب مدیران مورد پالایش و سنجش تخصصی و تجربی قرار بگیرند، که اگر دانش و تجربه لازم را داشتند؛ بروند و فعالیت خود را شروع کنند؛ اما انگار عکس این مسئله در کشور اتفاق می‌افتد و افراد مورد پالایش، تجربه و تخصص قرار می‌گیرند و اتفاقا هرکس هم کم تجربه‌تر و بی تخصص تر بود را به کار می‌گیرند که همین هم وضعیت کشور می‌شود.
رئیس فراکسیون حقوق شهروندی اظهار کرد: متاسفانه درصد تحقق پذیریمان زیر ۲۵ درصد است و این بدان معنا است که هیچ وقت نیروهای کارآمد به کار گرفته نشده‌اند که بتوانند سرزمین را توسعه بدهد؛ اما متاسفانه همین نیروها در کشورهای دیگر به کار گرفته می‌شوند که عامل توسعه آن سرزمین‌ها هم می‌شوند./

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱:۱۵ ب.ظ

دیدگاه


+ 1 = دو