- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

عزاداری‌ محرم امسال باعظمت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود

Posted By admin On مرداد ۸, ۱۴۰۱ @ ۹:۰۱ ق.ظ In اخبار ویژه,سیاسی | No Comments

گروه خبر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه گفت: عزاداری ماه محرم تیری بر قلب دشمنان بوده و ایستادگی در برابر ظلم است و باید آیین‌های امسال باعظمت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.
به گزارش آراز آذربایجان،حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه با اشاره به اینکه اگر محرم نبود، اسلام هم نبود، اظهار کرد: عزاداری ماه محرم راهی برای زنده نگهداشتن یاد و نام امام حسین (ع) و ادامه دادن راه و هدف سیدالشهدا (ع) و عمل به این اهداف است.
به گفته وی، دشمنان در تلاش هستند تا آیین‌های دینی و مذهبی ما را در میان نسل جوان کم رنگ جلوه دهند که برای مقابله با این تلاش دشمن باید هوشیار باشیم.
وی با اشاره به آغاز دهه امر به معروف و نهی از منکر افزود: در واقعه محور قیام امام حسین‌ (ع) برپاداشتن امر به معروف و نهی از منکر بوده و همه مردم در هر مقام و مسوولیتی باید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر اقدام کنند و این فریضه الهی تنها به قشری خاص یا رفتاری خاص منحصر نباشد. وی تاکید کرد: مساله امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دین بوده و باید مورد توجه قرار گیرد زیرا دشمنان قصد دارند این فریضه الهی را از جامعه حذف کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم ارتقای جایگاه نمازجمعه در جامعه گفت: باید تلاش شود تا جایگاه نمازجمعه حفظ شود و مسوولان و مدیران شهری برای هرچه بهتر برگزار شدن این آیین عبادی سیاسی برنامه و نسبت به این امر اهتمام داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه ترویج بی عفتی، بزرگترین ضربه به بانوان بوده و بنیان خانواده را سست می‌ کند، گفت: حجاب و عفاف مهمترین عامل برای استحکام بنیان خانواده است.
وی افزود: مساله عفت و حجاب یک مساله اجتماعی است زیرا بی عفتی و بی حجابی جامعه را به فساد می‌کشد و عقوبت الهی را در پی دارد و بانوان ما با داشتن حجاب مشت محکمی بر دهان دشمنان می‌زنند.خطیب جمعه ارومیه ادامه داد: جایگاه بانوان به عنوان یک فرد تربیت دهنده و تعلیم دهنده جامعه جایگاه والایی است و باید تمام جامعه به مساله عفاف و حجاب توجه کنند.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%b9%d8%b2%d8%a7%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%8a%e2%80%8c-%d9%85%d8%ad%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%85%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d8%a8%d8%a7%d8%b9%d8%b8%d9%85%d8%aa%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1-%d8%a7%d8%b2-%d8%b3%d8%a7%d9%84/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.