عده‌ای وام بانکی می‌گیرند تا دماغشان کمی کوچک شود

عده‌ای وام بانکی می‌گیرند  تا دماغشان کمی کوچک شود

گروه اجتماعی: یکی از مسائلی که امروزه در جامعه به سرعت نور در حال رایج شدن است متاسفانه تب تند جراحی‌های زیبایی ست که دامن‌گیر جمع کثیری از دختران و همچنین پسران جوان جامعه گشته به طوری که اکنون ایران به عنوان پایتخت عمل‌های زیبایی در جهان معروف شده است.
افرادی که اغلب بدون وجود مشکل حاد ظاهری و نیاز به جراحی پلاستیک هزینه و وقت فراوانی صرف می‌کنند و با هدف زیباتر شدن جسم سالم و خدادادی خود را به دست تیغ جراحان می‌سپارند.
بی‌تعارف باید گفت این افراد که به امید زیباتر شدن تن به این‌گونه عمل‌ها می‌دهند و بابت آن هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شوند دچار یک مشکل فرهنگی حاد می‌باشند و می‌خواهند با انجام این جراحی‌ها برای خود شخصیت و هویت کسب کنند.
دکتر رضایی متخصص و جراح زیبایی در ارومیه یکی از علل گرایش جوانان به جراحی‌های زیبایی را نوعی آسیب اجتماعی عنوان می‌کند و می‌گوید: فقر فرهنگی در کنار توانایی مالی بالا شاید یکی از عوامل روی آوردن جوانان به این‌گونه مسائل باشد.
وی می‌گوید: اصل هدف از انجام جراحی‌های زیبایی، رفع نقص و ترمیم عضوی از بدن هست که دچار آسیب یا مشکل‌ساز شده اما متأسفانه در اغلب موارد شاهد هستیم که انجام عمل زیبایی و جراحی پلاستیک به عنوان عملی برای ارائه مد و چشم و هم‌چشمی در بین جوانان مبدل گشته است.رضایی می‌افزاید: این جراحی‌ها معمولا به این تصور انجام می‌گیرند که چهره فرد زیباترمی شود اما این وسط نکته‌ای که از آن غافل می‌شوند احتمال خطر و عوارض این‌گونه عمل‌های جراحی است چراکه نتیجه مطلق در کنترل جراح یا بیمار نیست.
این جراح و متخصص زیبایی با توصیه به افرادی که تصمیم به جراحی زیبایی گرفته‌اند گفت: پیشنهاد من برای خانواده‌ها این است که قبل از عمل جراحی مشاوره‌ای با یک روانشناس یا روان‌پزشک داشته باشند.
سید حسن طاهری یکی دیگر از متخصص جراحی پلاستیک و ترمیم نیز با اشاره به افزایش جراحی‌های زیبایی بین مردم گفت: گرایش روزافزون به زیبایی و افزایش تقاضا برای این نوع جراحی، منجر به افزایش آمار جراحی‌های پلاستیک در دهه‌های گذشته شده است و در این میان نکته قابل‌توجه استقبال چشمگیر مردان نسبت به این‌گونه اعمال جراحی است.وی افزود: دو گروه مختلف به عمل جراحی پلاستیک روی می‌آورند گروه اول اغلب مشکلاتی از قبیل، مشکل تنفسی و یا زیبایی حاد تناسب بینی و یا دیگر اندام‌ها را دارند و گروه دیگر نیز بیشتر به دلیل مشکلات روانشناسی و اجتماعی که احساس می‌کنند به پزشک‌های جراح پلاستیک مراجعه می‌کنند.
طاهری افزود: با توجه به اینکه جراحی پلاستیک و زیبایی معمولا برای رفع ناهنجاری‌های ظاهری یا نقص عملکردی عضو انجام می‌شود، اما متأسفانه امروزه بسیاری از افراد این‌گونه عمل‌های جراحی را بدون ضرورت و تنها از سر چشم و هم‌چشمی متحمل می‌شوند
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از اروم نیوز این متخصص جراحی پلاستیک و ترمیم با اشاره به اینکه عمل جراحی زیبایی بینی در بین سایر اعمال جراحی زیبایی بیشترین آمار را به خود اختصاص می‌دهد افزود: متاسفانه امروزه این مسئله به حدی در جامعه باب شده که حتی بعضا مشاهده می‌شود برخی از دختران جوان با زدن یک چسب روی بینی خود می‌خواهند این‌طور نشان دهند که عمل زیبایی بینی انجام داده‌اند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا هزینه‌های این نوع جراحی‌ها پایین است یا وضع اقتصادی مردم بهتر شده است که مردم گرایش بیشتری به این‌گونه اعمال جراحی دارند؟
گفت: به عقیده من احتمالا وضع اقتصادی مردم بهتر شده، چراکه باوجود هزینه‌های بسیار بالای این نوع عمل‌ها ولی بازهم روز به روز به متقاضیان آن افزوده می‌شود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۹:۱۰ ق.ظ

دیدگاه


4 × دو =