عده‌ای با نفوذ زمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی را به ویلا باغ تبدیل کرده‌اند

عده‌ای با نفوذ زمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی  را به ویلا باغ تبدیل کرده‌اند

گروه خبر: رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی آذربایجان غربی گفت: متاسفانه به دلیل عدم برخورد قاطع تمامی مسئولان استان با مختلفان، یک عده با نفوذ زمین‌های کشاورزی را به ویلا باغ تبدیل کرده‌اند.
به گزارش آراز آذربایجان، مکرم شیدایی، در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: عمده مشکلات کشاورزی آذزبایجان غربی در اثر عدم برنامه‌های بلند مدت در دهه‌های گذشته است.
وی افزود: متاسفانه مسئولین استان، به مسئله کشاورزی نگاه‌های سطحی داشتند و با تغییر دولت‌ها و مدیریت‌ها برنامه‌ها به کل عوض شده اند.وی در خصوص تغییر کاربری زمین‌های های کشاورزی تصریح کرد: فقط در شهرستان ارومیه نزدیک به ۳ هزار فرم شماره یک در قالب فرم شماره ۱۴ به دادگستری ارجاع نشده و روند بررسی را دادگستری طی نکرده است.
شیدایی ادامه داد: متاسفانه به دلیل عدم برخورد قاطع تمامی مسئولان آذربایجان غربی با مختلفین، یک عده با نفوذ زمین‌های کشاورزی را به ویلا باغ تبدیل کرده اند و این مسئله سود کلانی را به جیب سود جویان واریز کرده است.
رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه شهداء آذربایجان غربی در خصوص کاداس اراضی کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد: اطلاعات مالکان و مشخصات اراضی کشاورزی برای برنامه ریزی بیش از ۳۰ برنامه کلان کشاورزی بسیار ضروری است که خوشبختانه طرح کاداس آذربایجان غربی در بیش از ۷۰ درصد استان آذربایجان غربی اجرا شده است.
شیدایی در خصوص مجوز‌های فعالیت در بخش کشاورزی بیان کرد: در بخش مجوز‌های فعالیت در بخش کشاورزی خلأ‌های قانونی بسیاری وجود دارد که این بخش نیازمند تأمل جدی است.
مسئول بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی نیزدر این گفتگو گفت: کشاورزی یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است.
سید محمود صفری اظهار کرد: خود کفایی در کشاورزی یکی از بارزترین جلوه‌های استقلال کشور است که استقلال نیز یکی از اصلی‌ترین شعار‌های انقلاب اسلامی است.
وی افزود: کشاورزی نه به عنوان یکی از عرصه‌های اقتصادی بلکه به عنوان یکی از راهبرد‌های امنیت ملّی هر کشوری مطرح است و توسعه‌های سیاسی و اقتصادی در بسیاری از وجوه خود به امنیت غذایی در مقوله‌ی کشاورزی گره خورده است.
صفری در خصوص کشاورزی در آذربایجان غربی تاکید کرد: در آذربایجان غربی کشاورزی تنها یک بخش مستقل نیست بلکه با تمام بخش‌های جامعه در هم آمیخته شده است و زمانی که کشاورزی و اقتصاد کشاورزی رو به راه است، در تمام ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی تاثیرات مثبت خود را خواهد گذاشت.
وی ادامه داد: در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از اتمام جنگ تحمیلی، تلاش و هدف گزاری بر این شد که کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی صنعتی مدرن سوق بیابد و در دولت‌های مختلف با فراز و نشیب‌هایی همراه بود.
صفری با اشاره به این که در یک دهه اخیر مقوله کشاورزی در آذربایجان غربی توسعه بیش از پیش پیدا کرده و این توسعه نامتوازن و غیر علمی است بیان کرد: مقوله کشاورزی که می‌توانست یکی از عناصر توسعه آذربایجان غربی باشد به یکی از چالش‌های جدّی مبدل شده که بعضاً تبعات بسیار زیادی در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی به عینه برای کشور و آذربایجان غربی ایجاد کرده است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۷ ق.ظ

دیدگاه


− یک = 6