نماينده مردم اروميه در مجلس:

عده‌ای آموزش و پرورش را محل تجارت کرده‌اند

عده‌ای آموزش و پرورش را محل تجارت کرده‌اند

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه امروز عده‌ای آموزش و پرورش را محل تجارت کرده‌اند گفت: عده‌ای در مدارس لوکس با عناوین مختلف تحصیل می‌کنند که در آموزش و پرورش اسلامی معنایی ندارد.
به گزارش آرازآذربایجان، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی و در ادامه بررسی طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز عده‌ای آموزش و پرورش را محل تجارت کرده‌اند در حالی که باید اقدامات در این وزارتخانه اسلامی باشد.
وی افزود: شاهد هستیم که اولیا یک دانش آموز با پرداخت ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان در مدرسه‌ای خاص ثبت نام می‌کند در حالی که این تبعیض‌ها در آموزش و پرورش اسلامی معنایی ندارد.
قاضی پور اظهار داشت: عده‌ای در مدارس لوکس با عناوین مختلف تحصیل می‌کنند و با پرداخت پول‌های میلیونی جلو می‌روند. وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نباید محل درآمد افرادی خاص باشد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: امروز در شهر تهران اگر یک دانش آموز یک دقیقه دیرتر به مدرسه برود با پیامک به اولیای او اطلاع می‌دهند، اما در شهرستان‌ها اگر یک بچه ۲ روز هم پیدایش نباشد کسی پیگیر او نیست. این در حالیست که نمایندگان مردم در مجلس، وزارت آموزش و پرورش را ملزم کردند تا پایان سال تحصیلی ۹۸-۹۹ تمامی واحد‌های آموزشی تحت مدیریت خود را منحصراً به دو صورت دولتی و غیردولتی اداره کند.
نمایندگان در نشست علنی ، در جریان بررسی طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با ماده ۵ این طرح با ۱۵۷ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.
براساس ماده ۵ این طرح؛ تبصره ماده (۵) قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب۱۳۸۷/۲۲۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی لغو می‌شود و ماده واحده قانون الحاق چهار تبصره به ماده (۱۸??) قانون تشکیل شورا‌های آموزش و پرورش استانها، شهرستان‌ها و مناطق کشور مصوب ????۲۱/??۲/?? ۱۳۷۹احیاء می‌شود و در بند (۳ ماده (۱۳) قانون تشکیل شورا‌های آموزش و پرورش استانها، شهرستان‌ها و مناطق کشور مصوب ????۲۶/??۱۰/ ۱۳۷۹با اصلاحات و الحاقات بعدی عبارت »سه درصد« جایگزین عبارت»تا پنج درصد« شد.
براساس این گزارش محمدمهدی مفتح عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پیشنهاد رفع ابهام خود گفت: از آنجایی که در این ماده، ماده واحده قانون الحاق ۴ تبصره به ماده ۱۸قانون تشکیل شورا‌های آموزش و پرورش استان ها، شهرستان‌ها و مناطق کشور احیا شده باید جملات مربوط به این ماده واحده عیناً در طرح ذکر شود تا قانونگذار بداند به چه متنی رأی می‌دهد و مجری نیز از موضوعی که ملزم به اجرا شده به صورت دقیق آگاه شود.
بر اساس این گزارش نمایندگان همچنین با ۱۱۷رأی موافق، ۵۸رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۴نماینده حاضر در جلسه علنی با پیشنهاد الحاقی قاسم احمدی لاشکی موافقت کردند.بر اساس پیشنهاد مذکور؛ دولت (وزارت آموزش و پرورش) مکلف است حداکثر تا پایان سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ کلیه واحد‌های آموزشی تحت مدیریت را منحصراً به صورت دولتی و غیردولتی اداره کند به گونه‌ای که به جز مدارس استثنایی دولتی تنوع در کشور نباشد و ملاک ثبت نام در مدارس دولتی متناسب با فاصله محل سکونت با مدرسه باشد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱:۲۶ ب.ظ

دیدگاه


شش − = 2