- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

عدم نظارت بر بانک‌های خصوصی تولیدکنندگان را ورشکست کرد

Posted By admin On اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۹ @ ۱۱:۲۱ ق.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی,مهاباد | No Comments

گروه خبر:نماینده مردم مهاباد در مجلس گفت: بانک‌های خصوصی به بهانه‌های مختلف مثل جرائم و دیرکرد از مردم سود می‌گیرند و همین امر سبب شده که بیشتر تولیدکنندگانی که از بانک‌های خصوصی وام گرفته اند ورشکسته و دچار ضرر و زیان فراوان شوند.
به گزارش آراز آذربایجان ،جلال محمودزاده ، با اشاره به تذکر دیروز خود در مجلس به رئیس‌جمهور در مورد بانک‌های خصوصی اظهار کرد: متاسفانه نظارت بسیار اندکی بر بانک‌های خصوصی وجود دارد و بر اساس قانون، باید تنها سود ۱۸ درصدی از مردم بگیرند اما بیشتر بانک‌های خصوصی بیش از ۴۰ درصد سود بانکی از مردم اخذ می‌کنند.
وی تصریح کرد: آنها به بهانه‌های مختلف مثل جرائم و دیرکرد نیز از مردم سود می‌گیرند و همین امر سبب شده که بیشتر تولیدکنندگانی که از بانک‌های خصوصی وام گرفته‌اند ورشکسته و دچار ضرر و زیان فراوان شده و کارگاهشان تعطیل شود.نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: از سوی دیگر مردمی که از بانک‌های خصوصی وام گرفته‌اند چندین برابر مبلغ وام را باید پرداخت کنند و در کل، بانک‌های خصوصی مسئول سرکیسه کردن جیب مردم هستند و بانک مرکزی و دولت نیز هیچ نظارتی بر بانک‌ها ندارند.
وی بیان کرد: متاسفانه بانک‌های خصوصی در حال تخلف بوده و قوانین و مقررات بانکی را رعایت نمی‌کنند و این نیز از لحاظ شرعی و قانونی خلاف و مخالف بانکداری اسلامی است.
محمودزاده افزود: متاسفانه برای دور زدن قانون نیز، شرکت‌های اقماری ایجاد کرده و از مردم جذب سرمایه می‌کنند و پس از آن اقدام به ساختمان‌سازی‌های آنچنانی کرده و یا وارد معاملات ملکی و عمرانی می‌شوند در صورتی که این خلاف بانکداری است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%b9%d8%af%d9%85-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a8%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d9%86%da%a9%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%d9%8a-%d8%ae%d8%b5%d9%88%d8%b5%d9%8a-%d8%aa%d9%88%d9%84%d9%8a%d8%af%da%a9%d9%86%d9%86%d8%af/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.