عدم عدالت آموزشی در استان‌های مرزی از معضلات این مناطق است

عدم عدالت آموزشی در استان‌های مرزی از معضلات این مناطق است

گروه خبر:یک نماینده مردم مجلس معتقد است در صورت ایجاد عدالت آموزشی، کاهش فقر و افزایش سرانه آموزشی و جغرافیایی در مناطق مرزی دیگر شاهد باز ماندن دختران در این مناطق نخواهیم بود. نعیم امینی‌فرد با اشاره به افزایش آمار ترک تحصیل دختران در مناطق مرزی، گفت: عدم توازن عدالت آموزشی در استان‌های مرزی به یکی از معضلات اساسی در این مناطق تبدیل شده است البته باید دلایل این بی‌عدالتی را در عدم تخصیص بودجه آموزشی پراکندگی جمعیت، دوری مسافت و.. جستجو کرد. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید برای سرانه پایین فضاهای آموزشی در استان‌های مرزی فکری کرد، ادامه داد: از آنجا که در مناطق مرزی شهرهایی که نسبتا از مرز فاصله دارند با تراکم نیروی آموزش‌دهنده و مناطق نزدیک به مرز با کمبود نیرو مواجه هستند باید برای معلمان مناطق مرزی شرایط و تسهیلات ویژه‌ای قرار داد تا با رغبت بیشتری در این مناطق حضور یابند، اما متاسفانه آن‌ها حقوق پایه خود را نیز به درستی دریافت نمی‌کنند.وی اضافه کرد: دختران و پسران به دلیل نبود معلم و مدرسه برای رسیدن به مدرسه روزانه باید چندین کیلومتر را طی کنند اما خانواده‌ها به دلایل فرهنگی نمی‌توانند چنین اجازه‌ای را به دختران خود بدهند به همین دلیل دختران به سختی دوران ابتدایی را پشت سر گذشته و از خیر مابقی مقاطع تحصیلی می‌گذرند.
امینی فرد معتقد است با استناد به موارد گفته فقر آموزشی بیش از فقر فرهنگی موجب باز ماندن دختران از تحصیل شده است.وی افزود: عزم و برنامه‌ریزی جدی برای ایجاد عدالت آموزشی و تحول فرهنگی در مناطق مرزی و محروم وجود ندارد اما مجموعه این شرایط و فقر فرهنگی و مالی سبب باز ماندن دختران از ادامه تحصیل شده است.
عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس با تاکید براینکه با اصلاح ساختار پرداخت سرانه در آموزش و پرورش افزایش کیفیت زندگی مردم منطقه و جلوگیری از ازدواج زود هنگام، می‌توان در شرایط مدنظر تغییر ایجاد کرد، گفت: با تصویب قوانین لازم‌ آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی نیز امکان تغییر نگرش و رفتار در خانواده‌ها وجود خواهد داشت تا تمامی دختران فرصت ادامه و تکمیل تحصیل را پیدا کنند./

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۷:۴۸ ق.ظ

دیدگاه


+ 5 = ده