فرماندار اروميه اعلام کرد

عدم تجهیز مراکز بهداشتی به امکانات سخت افزاری در ارومیه

عدم تجهیز مراکز بهداشتی  به امکانات سخت افزاری در ارومیه

گروه خبر: فرماندار ارومیه گفت: مهم‌ترین مشکلات مراکز بهداشتی ارومیه عدم تجهیز مراکز به امکانات مناسب سخت افزاری است.
جواد شریف‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار آراز آذربایجان اظهار داشت: در شهر ارومیه تعداد خانوارها در حدود ۲۲۵ هزار خانوار (حدود ۵۰۰ هزار نفر) برآورد شده است.
وی ادامه داد: تعداد ۱۸ مرکز شهری و ۱۰ مرکز بهداشت درمانی شهری و روستایی در شهرستان ارومیه وجود دارد.
شریف‌نژاد با اشاره به تعدد مراکز درمانی اعلام کرد: همچنین ۴۵ مرکز درمانی روستایی و ۲۰۰ واحد خانه بهداشت درمانی در روستاها موجود است.
شریف‌نژاد گفت: کمبود پزشک در مراکز بهداشتی شهری و روستایی مشهود است که به دلیل حقوق و دستمزد پایین کادر پزشکی رغبت به خدمت در این مراکز در سطح پایینی است و اکثر مراکز با نصف ظرفیت خود به خدمت ادامه می‌دهند.وی با بیان مشکلات مراکز بهداشتی، اعلام کرد: از میان مشکلات مطرح می‌توان به تعرفه دولتی، درآمد پایین اطباء و کادر پزشکی شاغل، عدم تخصیص بودجه کافی به تامین و تجهیز مراکز درمانی اشاره کرد.
شریف‌نژاد اظهار داشت: از دیگر مشکلات مراکز بهداشتی می‌توان به عدم تامین منابع مالی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت که نتیجه آن عدم سرویس دهی مناسب است اشاره کرد.
وی در ادامه گفت: عدم تجهیز مراکز به امکانات مناسب سخت افزاری از جمله وسیله نقلیه امدادی نظیر (آمبولانس) از مشکلات دیگر حوزه‌های بهداشتی است و علاوه بر این برخی آمبولانس‌های موجود نیز بعضا عمر بیش از ۳۰ سال دارند.فرماندار ارومیه گفت: با توجه به کوهستانی بودن بسیاری از روستاها مراکز بهداشتی در مواقع اضطراری و فوری با کمبود امکانات مواجه شده که موجب ناراحتی روستاییان می‌شود.وی خاطرنشان کرد: امداد هوایی و وجود مرکز ثابت برای این کار از ضروریات برای شهرستان ارومیه است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۶:۲۳ ق.ظ

دیدگاه


× نُه = 81