استاندار آذربايجان غربي در گفت و گوي اختصاصي آراز آذربايجان:

عدم اهلیت دلیل اصلی ناکارآمدی مدیران واحدهای صنعتی ضعیف است

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی گفت: عدم اهلیت، دلیل اصلی ناکارآمدی برخی از مدیران واحدهای صنعتی است که موجب ضعف واحد شده است.
وحید جلال زاده در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار آراز آذربایجان با بیان اینکه واحدهای صنعتی و تولیدی استان با ظرفیت بالایی در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: اگر چه این واحدها به سه قسمت تعطیل، نیمه?تعطیل و فعال تقسیم می‌شوند اما اکثر واحدهای صنعتی و تولیدی استان فعال بوده و تعداد بسیار اندکی را واحدهای کاملا تعطیل شامل می‌شوند.
وی عدم اهلیت مدیران را از دلایل اصلی تعطیلی و ضعف واحدهای صنعتی استان دانست و افزود: این امر در بسیاری از مواقع موجب شده تا در برخی مواقع شاهد تعطیلی یا تضعیف برخی واحدهای صنعتی باشیم.
وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به اینکه چرا یارانه ای به بخش‌های تولیدی و صنعتی جهت حمایت از بخش تولید انجام نمی‌شود تصریح کرد: پرداخت یارانه به این واحدها نه تنها در کشور ایران بلکه در کشورهای صنعتی نیز پرداخت نمی‌شود و این در حالی است که عمده سود واحدهای تولیدی صنعتی کشور از سود یارانه انرژی است.
جلال زاده با بیان اینکه در هیچ کجای جهان یارانه تولید به طور مستقیم داده نمی‌شود، ادامه داد: حمایت دولت از واحدهای صنعتی و تولیدی در کشور از راه های دیگری چون صادرات صورت می‌گیرد به طوری که اگر واحد تولیدی و صنعتی بتواند میزان صادرات خود را به اهداف در نظر گرفته کشور برساند کشور با ارائه جوازهای صادراتی و غیره از وی حمایت می‌کند.
استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: بعد از اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها، قرار بر اختصاص بخشی از منابع آزاد سازی قیمت‌های حامل‌های انرژی به بخش تولید بود که این بخش مناقشه برانگیز شده است و در برخی از مسیرها همچون برخی از کارخانجات سیمان که به شبکه گاز رسانی متصل نبودند، نیز این یارانه‌ها پس داده شده است.
وی به روش‌های جایگزین در ارائه یارانه_های بخش‌های تولیدی و صنعتی اشاره و اضافه کرد: برای این گونه کارخانجاتی که به شبکه گاز رسانی متصل نبودند، از روش جدیدی برای ارائه یارانه استفاده شد به طوری که بر اساس آن قیمت مازوت و نفت با کمی افزایش و نزدیک به قیمت قبلی انجام شد.
وی خاطر نشان کرد: اگرچه کارهای بسیاری در این راستا انجام شد اما عده ای این فعالیت‌ها را ناکافی دانسته و می‌گویند تعهد دولت جهت حمایت از بخش تولید بسیار بیشتر بوده است در حالی که وزارت صنعت و معدن در پاسخ به آن‌ها این اقدامات را کافی دانسته و آن‌ها را بر اساس میزان تعهدات دولت دانسته‌اند.
جلال زاده در پاسخ به این سوال که آیا هیچ اعتباری برای برخی از واحدهای شهرک‌های صنعتی استان که از سیستم گرمایشی و راه های ارتباطی ناراضی هستند، اختصاص نمی‌یابد تصریح کرد: اعتبارات کافی به شهرک‌های صنعتی در استان داده شده و بیشترین اعتبارات نیز به شهرک‌های صنعتی استان اختصاص می‌یابد اما نمی‌دانم این اعتبارات در کجا به‌کارگیری می‌شود.
استاندار آذربایجان غربی در پایان خواستار شد که تسهیلات و کمک به واحدهای صنعتی و تولیدی باید بعد از تولید ارائه شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۴:۱۹ ق.ظ

دیدگاه


چهار × 7 =