رئيس سازمان صنعت معدن استان:

عامل گرانی گوشت در آذربایجان غربی قاچاق دام به کشورهای همسایه است

عامل گرانی گوشت در آذربایجان غربی قاچاق دام به کشورهای همسایه است

گروه خبر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان مقرر شد روزانه ۲۰ تن گوشت مرغ منجمد با قیمت ۸ هزار و ۹۰۰ تومان به بازار عرضه شود.
به گزارش آرازآذربایجان، جعفرصادق اسکندری ، اظهار داشت: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان مقرر شد روزانه ۲۰ تن گوشت مرغ منجمد با قیمت ۸ هزار و ۹۰۰ تومان به بازار عرضه شود.
وی افزود: واحدهای مرغداری که با قیمت مصوب، گوشت مرغ عرضه کنند در ازای هر یک کیلو گوشت مرغ عرضه شده سه کیلوگرم کنجاله سویا و چهار کیلوگرم ذرت به نرخ مصوب تحویل بگیرند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ زنده ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است و سازمان بازرسی بر عرضه آن نظارت خواهد داشت.
وی با اشاره به توزیع این اقلام در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مجاز شبکه توزیع استان، گفت: توزیع این مواد گوشتی پروتئینی تا متعادل شدن قیمت‌ها و تنظیم بازار ادامه دارد.
اسکندری با بیان اینکه هیچ مشکلی در زمینه تامین این اقلام وجود ندارد، گفت: مصرف کنندگان می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مجاز گوشت مورد نیاز خود را به نرخ دولتی تهیه کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در یک ماه اخیر بیش از ۵۸۵۰ بازرسی از واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی در سطح عرضه صورت گرفته که در طی این بازرسی‌ها ۴۰۹ فقره پرونده تخلف با ۴۸۵ عنوان تخلف به ارزش بیش از ۷۸ میلیارد تومان پرونده تشکیل گردید و جهت رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.وی با اشاره به وجود ۱۰۳۸ انبار و ۳۲۱ سردخانه، تعداد بازرسی‌ها از واحدهای مذکور یک ماه اخیر ۲۳۰ مورد بوده، عنوان کرد: در کل ارزش ریالی پرونده‌های تخلفات مکشوفه بیش از ۳۹۲ میلیارد ریال بود.
اسکندری با بیان اینکه در برخورد با تخلفات بازار با هیچ‌کس تعارف نداریم، افزود: از بازرسین انتظار می‌رود کار نظارت و گزارش‌دهی تخلفات بازار را به صورت دقیق و به نحو احسن انجام دهند تا با افراد متخلف که باعث ایجاد اختلال در بازار و تضییع حقوق مردم می شوند، قاطعانه برخورد شود.
با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی به عنوان یکی از قطب‌های تولیدکننده دام و طیور می‌باشد متاسفانه به دلایل مختلف مانند قاچاق دام به کشور‌های همسایه و استان‌های مرکز کشور با کمبود و افزایش قیمت مواجه هستیم.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۴ ق.ظ

دیدگاه


4 + = دوازده