- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

عادی سازی شرایط کرونا ممنوع است

Posted By admin On تیر ۳۰, ۱۳۹۹ @ ۱۲:۰۴ ب.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی عادی سازی بیماری کرونا را ممنوع و بر استفاده عموم جامعه برای قطع زنجیره انتقال ویروس از ماسک تاکید کرد.
به گزارش آراز آذربایجان ،محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در پنجاه و چهارمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا با قدردانی از تلاش‌های انجام گر فته در زمینه مدیریت این بیماری، افزود: بر اساس ارزیابی‌های انجام گرفته به طور متوسط ۶۰ درصد از مردم استان در محیط‌های مختلف از ماسک استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به موافقت ستاد ملی با پیشنهاد ستاد استانی مبنی بر کاهش تجمعات اداری و استفاده از ظرفیت دورکاری کارکنان گفت: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از یک سوم ظرفیت کارکنان به صورت دورکاری استفاده کنند، اولویت اول با کارکنان بالای ۶۰ سال، کارکنان دارای بیماری‌های زمینه‌ای و بانوان دارای فرزند شیرخوار است.
شهریاری با بیان اینکه برای دستیابی به وضعیتی پایدار در بیماری کرونا حداقل باید ۸۰ درصد مردم از ماسک استفاده و سایر دستور العمل های بهداشتی را رعایت کنند افزود: فرمانداران، بخشداران و دهیاران موظف هستند تا بر اجرای مصوبات ستاد استانی نظارت کرده و گزارشات اقدامات انجام گرفته را به صورت هفتگی به دبیرخانه ستاد جهت تصمیم گیری_های آتی ارسال کنند.
شهریاری مهمترین راهکارهای کنترل بیماری کرونا را استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، بهداشت فردی و پرهیز از تجمعات دانست و افزود: پیش بینی‌های کارشناسان حاکی از آن است که بیماری کرونا تا ۲ سال خواهد بود و لذا باید با رعایت دستورالعمل‌های لازم با آن زندگی کرد.
استاندار آذربایجان غربی همچنین بر صرفه جویی مصرف برق و آب همزمان با فصل گرما و شیوع بیماری کرونا تاکید کرد و گفت: مردم و دستگاه‌های اجرایی باید در کاهش مصرف برق جدی عمل کنند. نیاز داریم تا برای جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی در دستگاه‌های اجرایی توجه ویژه ای به کاهش مصرف برق صورت گیرد.رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی گفت: مدیریت و کنترل افراد بالای ۶۰ سال در برابر بیماری کرونا اولویت است.
جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در این جلسه افزود: برای اینکه بتوانیم شیوع بیماری کرونا را در سطح جامعه مدیریت کنیم کنترل جمعیت با سن بالا و افراد دارای بیماری زمینه‌ای را تحت کنترل قرار می‌دهیم تا پای این افراد به بیمارستان باز نشود.
وی ادامه داد: تا زمانی که هیچ واکسن و دارویی برای مبارزه با بیماری کووید ۱۹ یافت نشده است، باید نحوه زندگی با این ویروس را بیاموزیم زیرا باید با این ویروس زندگی کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: طی تماسی که با دکتر نمکی درباره اهمیت رسیدگی به سالمندان و افراد بالای ۶۰ سال در روزهای گذشته داشتیم، مجوز اجرای طرح مراقبت از افراد بالای ۶۰ سال در استان به صورت پایلوت را اخذ کردیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه در استان ۳۰۰ هزار نفر بالای ۶۰ سال هستند، افزود: می‌توان با مداخله اکتیو این افراد را مدیریت کرده تا به بیماری کووید ۱۹ مبتلا نشوند، این طرح برای نخستین بار در سطح کشور به عنوان آزمون در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود تا مدیریت بیماری قبل از شیوع فصل پاییز و توسعه بیماری آنفلوانزا صورت گیرد.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%b9%d8%a7%d8%af%d9%8a-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%8a-%d8%b4%d8%b1%d8%a7%d9%8a%d8%b7-%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%a7-%d9%85%d9%85%d9%86%d9%88%d8%b9-%d8%a7%d8%b3%d8%aa/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.