ظرفیت آذربایجان‌غربی برای تقویت روابط اقتصادی با جمهوری آذربایجان ویژه است

ظرفیت آذربایجان‌غربی برای تقویت روابط اقتصادی با جمهوری  آذربایجان ویژه است

گروه خبر: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ظرفیت آذربایجان‌غربی برای تقویت روابط اقتصادی و فرهنگی با جمهوری آذربایجان بسیار ویژه است و باید بیشترین ظرفیت در این خصوص به‌کارگیری شود.
به گزارش آراز آذربایجان،سیدعباس موسوی در جمع مدیران آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه گسترش و تقویت روابط با جمهوری آذربایجان در دستور کار سیاست خارجی کشور قرار دارد، افزود: در راستای تقویت روابط اقتصادی و فرهنگی با کشورهای همسایه، نگاه ویژه‌ای به کشور جمهوری آذربایجان وجود دارد و بر این اساس استان‌های مرزی نقش مهمی در این زمینه دارند.
وی با تاکید بر اینکه اهداف سیاسی، امنیتی و تجاری، اقتصاد، فرهنگی و تمدنی در هدف‌گذاری روابط با کشورهای مختلف مدنظر قرار میگیرد، اضافه کرد: ایران و جمهوری آذربایجان از اشتراکات خوبی برخوردار هستند که توجه به آنها به گسترش و تقویت روابط ۲ کشور منجر می‌شود.
وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی آذربایجان غربی بیان کرد: این استان می تواند در تقویت روابط ایران و جمهوری آذربایجان نقش کلیدی ایفا کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: برطرف کردن مسائل و مشکلات تجاری با جمهوری آذربایجان به منظور دستیابی به چشم‌اندازهای اقتصادی در دستور کار قرار دارد.
*نقش مهم آذربایجان غربی در ارتقای تعاملات ایران و جمهوری آذربایجان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به امنیت پایدار و ظرفیت های ویژه اقتصادی و فرهنگی در استان گفت: این استان به جهت همجواری با سه کشور و پتانسیل های کشاورزی، درمانی و گردشگری و اقتصادی می تواند نقش بسزایی در گسترش روابط ایران و جمهوری آذربایجان ایفا نماید.
علی مصطفوی دراین نشست از دو ویژگی شاخص استان گفت و تصریح کرد: مرز طولانی با سه کشور و تنوع اقوام و مذاهب دو ویژگی شاخص استان در قیاس با دیگر استان هاست که می تواند بستر مهمی برای نقش آفرینی در تقویت مراودات ایران و کشورهای همسایه باشد.
وی گفت: آذربایجان غربی مشترکات فرهنگی، زبانی و دینی با جمهوری آذربایجان دارد که می توان با استفاده از این ظرفیت ها نسبت به نزدیکی بیش از پیش دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان بهره برد.مصطفوی توانمندی های استان در حوزه کشاورزی، آب، صنعت، گردشگری و گمرکات، درمانی و آموزشی را منحصر بفرد دانست و افزود: بازرگانان و چهره های توانمند فرهنگی و هنری این استان برای نقش آفرینی و تقویت مراودات ایران و کشورهای همسایه آمادگی کامل دارند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱:۳۶ ب.ظ

دیدگاه


− 8 = یک