با فرا رسيدن ايام پاياني سال صورت مي_گيرد

طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز در استان

طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز  در استان

گروه خبر: با فرا رسیدن ایام پایانی سال و افزایش تقاضای مردم برای خرید بسیاری از کالاها و خدمات طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز ۹۳ هم‌زمان با سراسر کشور در استان آذربایجان غربی نیز آغاز شد.
این طرح با هدف تنظیم بازار و ایجاد آرامش در آن، فراهم آوردن زمینه‌ی مناسب برای ارائه‌ی خدمات به مصرف کنندگان، نظارت و کنترل بر وضعیت بازار کالا و خدمات، جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی نظیر گران فروشی و رسیدگی دقیق به شکایات مردمی در بخش‌های کالایی و خدماتی انجام می‌شود و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت.
به گفته‌ی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی موارد مهم نظارتی در اجرای این طرح در بخش کالایی شامل البسه و پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار و شیرینی جات، لبنیات، گوشت قرمز، گوشت مرغ، قند و شکر، روغن نباتی، برنج، میادین میوه و تره‌بار و نمایشگاه‌های عرضه‌ی مستقیم کالا بوده و در بخش خدماتی نیز بازرسی از شرکت‌های مسافربری و دفتر فروش آن‌ها حمل و نقل درون شهری و برون شهری، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی واحدهای اقامتی، غذا خوری ها و رستوران‌های بین شهری را شامل خواهد شد.
اکبری با اشاره به استقرار اکیپ‌های بازرسی سیار و ثابت در مراکز عمده عرضه کالا و خدمات استان اظهار داشت: در اجرای این طرح همچنین از حداکثر توان بازرسان اصناف انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف کنندگان و ناظرین افتخاری به منظور انجام نظارت و بازرسی نامحسوس بر واحدهای صنفی و رسیدگی سریع به شکایات مردمی استفاده خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: در طول اجرای طرح نظارتی نوروز گشت‌های مشترک تخصصی با ارگان‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط از قبیل اتحادیه‌ها و مجامع امور صنفی، سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها و تعزیرات حکومتی استان برگزار می‌شود.
همچنین تلفن ۱۲۴ سازمان در تمام اوقات برای دریافت گزارشات مردمی فعال بوده و بازرسان در اسرع وقت به این گزارشات رسیدگی خواهند کرد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۵:۰۷ ق.ظ

دیدگاه


+ 9 = هجده