طرح شهید سلیمانی؛ ظرفیت ۷ هزار نفری مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی

طرح شهید سلیمانی؛ ظرفیت ۷ هزار نفری مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی

گروه گزارش: هفت هزار بسیجی آذربایجان‌غربی با مشارکت در اجرای طرح‌های شهید سلیمانی اتحاد و روحیه جهادگونه خود را در مقابله موثر با بیماری کووید ۱۹ به رخ کشیدند تا نشان دهند همچون سردار دلها، مرهمی بر زخم‌های کرونایی این روزهای مردم هستند.
عوارض اقتصادی و اجتماعی ناشی از شیوع کرونا در همه نقاط کشور ملموس بوده که برای قطع زنجیره انتقال این ویروس و تامین نیازهای مبتلایان و اقشار آسیب‌پذیر طرحی هماهنگ با همتی جهادی نیاز بود که طرح شهید سلیمانی تشکیل شد تا مرهمی بر زخم‌های کرونایی باشد.
طرح شهید سلیمانی، با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج اجرا می‌شود و روحیه جهادی جهادگران را به رخ می‌کشد که این امر به نوعی عزم همگانی برای مقابله جدی‌تر با این ویروس منحوس در جای‌جای کشور است.
راه‌اندازی ایستگاه‌های واکسیناسیون به همت بسیجیان و دانشگاه علوم پزشکی در سطح آذربایجان غربی برای تسریع در امر واکسیناسیون و فعالیت گروه‌های جهادی برای بیماریابی بخشی از فعالیت جهادگران در قالب طرح شهید سلیمانی به شمار می رود که همچنان با قوت در حال اجراست.
مشارکت چهار پایگاه بسیج در طرح شهید سلیمانی آذربایجان غربی
فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان‌ غربی در این زمینه گفت که چهار پایگاه بسیج، ۲۸ گردان رزمی و ۲۸ گردان امام علی و گردان بیت المقدس استان در اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مشارکت داشته و در راستای کاهش شیوع کرونا همکاری می‌کنند.
سردار سرتیپ دوم حبیب شهسواری با اشاره به اینکه این طرح محله محور و خانواده محور به صورت مشترک از سوی وزارت بهداشت و درمان و سازمان بسیج مستضعفین در آذربایجان_غربی اجرا می شود، تاکید کرد که هدف اصلی طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از کمک نیروهای بسیج بوده است که به خوبی در این مسیر حرکت می شود.
وی با اشاره به اینکه کارگروه‌های حمایتی مراقبتی و نظارتی در این راستا تدوین شده و در خدمت مردم انقلابی هستند، بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان در یک مرحله هشت هزار نفر و در مرحله رزمایش دفاع بیولوژیکی، ۹۶ هزار نفر بسیجی در استان مشارکت فعال داشتند.
مشارکت افزون بر ۷ هزار بسیجی در اجرای طرح شهید سلیمانی
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه نیز در این باره گفت: پایگاه‌های مقاومت بسیج در طرح شهید سلیمانی برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا در این شهرستان به صورت شبانه روزی فعالیت کردند.
سرهنگ پاسدار قهرمان عیوضلو با اشاره به پشتیبانی این طرح توسط بسیج و سپاه بیان کرد: خیّران و مسوولان شهرستانی پشتیبان طرح هستند و در قالب کمیته حمایتی که بسیج در آن فعال است، شهرستان ارومیه به ۱۹ بلوک تقسیم بندی شده‌ و کمیته های عملیاتی نیز در این زمینه وارد عمل شده اند.
وی با بیان اینکه در خود محلات تیم‌های مراقبت و آموزش با هماهنگی مسوولان بهداشت محیط شکل یافته، اظهار داشت: کارهای فنی با مراکز جامع سلامت است و هماهنگی با سایر ادارات در اجرای طرح از جمله وظایف بسیج و حوزه مقاومت به شمار می رود.
وی ادامه داد: در خود محلات، سه تیم عملیاتی شامل تیم مراقبت با مسوولیت مرکز جامع سلامت و تیمهای نظارت و آموزش همگانی زیر نظر کارشناسان بهداشت محیط و تیم حمایت با مسوولیت پایگاههای بسیج شکل گرفته است و در کنار این تیم ها گروه های جهادی بسیج به آموزش های همگانی کمک می کند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه با اشاره به اینکه با هماهنگی در شهرستان ها، داروخانه ها و نانوایی های معین برای پشتیبانی از این طرح مشخص شده، گفت: با اعلام و هماهنگی مراکز جامع خدمات سلامت، پایگاه ها با خانوارهای درگیر با ویروس کرونا تماس گرفته و در راستای حمایت از آنان اقدامات لازم را انجام می‌دهند.
۱۴ هزار جهادگر برای اجرای طرح شهید سلیمانی پیشقدم شده اند
رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی، با حضور بیش از ۱۴ هزار جهادگر در قالب یک هزار و ۲۰ گروه جهادی در استان اجرا می‌شود، گفت: مسوولیت کمیته حمایتی این طرح بر عهده بسیج سازندگی بوده و بعد از شناسایی افراد نیازمند مبتلا به کرونا توسط بخش بهداشت و درمان برای تامین معیشت، ارسال و توزیع بسته‌های حمایتی توسط بسیج سازندگی اقدام می‌شود.سرهنگ پاسدار احمد رحمانی ادامه داد: طرح شهید سلیمانی به منظور شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا جلوگیری از شیوع بیشتر و کمک به بهبود بیماران مبتلا به کرونا و کمک اقتصادی به خانواده های نیازمند در سراسر کشور اجرا می شود.
رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی افزود: بسیج سازندگی به کل استان خدمات رسانی می کند اما تمرکز بیشتر خدمات آن بر روی شهرها و مناطق محروم است.
طبق اظهارات رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی امسال جهش پنج برابری در تعداد گروه‌های جهادی گزارش شده است و اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی متخصص و شناسنامه دار ساماندهی شده است.
رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی گفت: گروه‌های جهادی واکنش سریع در استان سازمان‌دهی شده اند تا در مواقع بحران با حداقل زمان وارد صحنه‌های بحران‌زده مثل سیل، زلزله وسایر حوادث غیر مترقبه شوند.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از ایرنا، از آغاز شیوع ویروس کرونا در آذربایجان غربی مبارزه با آن چندین مرحله داشته است و اکنون وارد گام چهارم شده‌است.
در این گام از مبارزه با ویروس کرونا به همت وزارت بهداشت، بسیج و همکاری سایر دستگاه‌ها بحث بیماریابی، جدا سازی و آموزش مبتلایان به کرونا با هدف کاهش مبتلایان، کاهش بیماران و کاهش تلفات ناشی از ابتلا به کرونا اجرا می‌شود.
در این طرح، افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و امکان جداسازی آن‌ها از سایر اعضای خانواده وجود ندارد، امکاناتی برایشان فراهم می‌شود، حتی هتل‌ها، مهمان سراها و مراکز اقامتی که ظرفیت قابل توجهی دارند در اختیار این افراد قرار داده می شود و یا در نقاهتگاهها نگهداری می‌شوند.
همسویی کمک‌های مومنانه یکی از نکات برجسته اجرای طرح سردار سلیمانی به شمار می‌رود و خانواده‌هایی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند و بیمار کرونایی دارند، با بسته‌های معیشتی و بهداشتی، طی دوران قرنطینه در منزل حمایت می‌شوند.
Arazazarbaijankhabarname@gmail.com

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۶ ق.ظ

دیدگاه


نُه + 6 =