مدير توسعه بازرگاني و صنايع کشاورزي استان:

طرح تشدید نظارت و بازرسی بر بازار شب یلدا در آذربایجان غربی آغاز شد

طرح تشدید نظارت و بازرسی بر بازار شب یلدا در آذربایجان غربی آغاز شد

گروه خبر: مدیر توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طرح تشدید نظارت بر بازار اقلام پر مصرف شب یلدا با هدف کنترل قیمت‌ها در سطح استان آغاز و تا پایان آذر ماه ادامه دارد.
به گزارش آراز آذربایجان ،نادر رحیمی با بیان اینکه گزارشات مردمی نقش مهمی در نظارت‌ها ایفا می‌کند، اظهار کرد: قیمت و کیفیت کالاهای اولویت دار شامل میوه، گوشت قرمز و مرغ، انواع نان‌های صنعتی و فراورده‌های لبنی و.. که مصرف بیشتری در شب یلدا دارند در این طرح بازرسی و با افراد سودجو برخورد قانونی خواهد شد.
وی افزود: در آستانه شب یلدا اکیپ‌هایی تشکیل شده اند که به طور روزانه بر بازار، قیمت، کیفیت اقلام پر مصرف مورد نیاز شب یلدا تا پایان آذرماه نظارت کنند که ?? اکیپ بازرسی قرارگاه امنیت غذایی جهاد کشاورزی در سطح استان که ۱۲ اکیپ بازرسی در مرکز استان مستقر هستند با همکاری سایر اکیپ‌های بازرسی سازمان صمت، بسیج اصناف، اتحادیه‌های مربوطه و سازمان تعزیرات حکومتی در اجرای این طرح همکاری می‌کنند.
رحیمی با بیان اینکه صیانت از سفره مردم و آرامش در تأمین و تدارک کالاهای اساسی جزو اولویت‌های قرارگاه تأمین امنیت غذایی در استان است، ادامه داد: همه اقلام مورد نیاز به وفور در بازار استان موجود است و هیچ گونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد و در روزهای اخیر نیز اقلامی از قبیل هزار تن برنج پاکستانی، ۴۱ تن شکر و ۷۵ تن گوشت قرمز و.. در جهت تنظیم بازار کالاهای اساسی در سطح بازار توزیع شده و این روند همچنان ادامه دارد.
وی خاطر نشان کرد: اصناف مکلف به درج قیمت و صدور فاکتور به مشتریان و نیز ارائه فاکتور خرید به بازرسان جهت کنترل قیمت‌ها هستند و در غیر این صورت تحت عنوان واحد متخلف به مراجع قضائی و نظارتی معرفی خواهند شد.
این مسئول تاکید کرد: از شهروندان عزیز درخواست می‌کنیم هر گونه تخلفات صنفی اعم از گران فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، احتکار و سایر موارد را به سامانه پاسخگویی ۱۸۶۶ جهاد کشاورزی، ۱۲۴ سازمان صمت یا ۱۳۵ تعزیرات حکومتی گزارش دهند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۸:۲۰ ق.ظ

دیدگاه


دو − = 1