طرح بیابان زدایی در حاشیه دریاچه ارومیه اجرا می شود

طرح بیابان زدایی در حاشیه دریاچه ارومیه اجرا می شود

آرازآذربایجان-معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از اجرای طرح بیابانزدایی در حاشیه دریاچه ارومیه خبر داد.
ناصر حیدری پوری در جریان بازدید از طرح های بیابان زدایی حاشیه دریاچه ارومیه اظهارداشت: ۱۷۰میلیارد ریال اعتبار تاکنون برای اجرای طرحهای بیابان زدایی و تثبیت شن های روان حاشیه دریاچه ارومیه، اختصاص یافته است.
وی با بیان اهمیت مشارکت جوامع محلی در احیا دریاچه ارومیه، افزود: موفقیت در اجرای طرح های برنامه ریزی شده برای احیای دریاچه ارومیه نیازمند مشارکت مردم، کشاورزان وجوامع محلی است.
معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: طرحهای بیابان زدایی در سه منطقه چوپانلوی سلمای، فسندوز میاندوآب و جبل کندی ارومیه در دست اجراست.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی نیز در این بازدید گفت: تاکنون شش هزار و ۵۰۰ هکتار کانون اصلی ریزگرد در عرصه منابع طبیعی مهار، و ۲۰۰ هزار هکتار از سامانه عرفی مشرف به دریاچه ارومیه با ساماندهی چرا و قرق بیابان‌زدایی شده‌ است.
موسوی تصریح کرد: در سال ۹۴ و ۹۵ عملیات اجرایی مقابله با کانون‌های ریزگرد در داخل پارک ملی دریاچه ارومیه به سازمان جنگل‌ها و مراتع محول شد که ۱۲۰۰ هکتار در ارومیه و بیش از ۳۰۰ هکتار در سلماس و ۴۸۰ هکتار در جبل کندی عملیات بوته‌کاری و نهال‌کاری و نگهداری انجام شده است.
وی ادامه داد: کنترل هرز آب در ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار، عملیات قرق در ۷۰۹۳ هکتار، نهال‌کاری در ۶۰۴ هکتار، بوته‌کاری در هزار و ۴۱۸ هکتار، توانمندسازی جوامع محلی در قالب ترسیب کربن در ۱۵ هزار هکتار و آبیاری گزارها در ۴۹۸ هکتار از جمله اقدامات این اداره‌کل از سال ۹۳ تاکنون برای تثبیت و مقابله با کانون‌های ریزگردها در استان بوده است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱:۳۴ ب.ظ

دیدگاه


× هشت = 24