طرح بیمه فراگیر، مهم‌ترین زیرساخت برای اجرای پزشک خانواده است

گروه خبر: نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت : طرح بیمه فراگیر مهم‌ترین زیرساخت برای اجرای پزشک خانواده است.
دکتر رسول خضری در گفت و گوی اختصاصی افزود: تا زمانی که طرح بیمه اجتماعی فراگیر اجرا نشده است، اجرای طرح پزشک خانواده به مشکل برخواهد خورد.
وی اضافه کرد: تعیین تعرفه واقعی برای خدمات پزشکی و پیراپزشکی و برقراری عدالت در پوشش بیمه‌ای از مهم‌ترین محورهای طرح بیمه اجتماعی فراگیر است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه برخی از اقشار جامعه، بضاعت تامین هزینه های سنگین درمانی خود را ندارند، اجرای طرح بیمه فراگیر یکی از راهکارهایی است که می‌تواند بار مالی هزینه های درمان برای افراد بی بضاعت را از دوش خانواده‌ها بردارد.خضری اظهار کرد: در حالی که امروز حدود ??۱۶ میلیون نفر از جمعیت کشور از پوشش چند بیمه‌ به طور همزمان برخوردار هستند، حدود شش میلیون نفر، زیر پوشش هیچ یک از بیمه های درمانی قرار ندارند که این برخلاف آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اجرای طرح بیمه اجتماعی فراگیر را یکی از مهم‌ترین خواسته های مجلس عنوان کرد و گفت: عدالت اجتماعی زمانی در کشور برقرار خواهد شد که تمام اقشار جامعه بتوانند بدون هیچ دغدغه ای به خدمات بهداشتی و درمانی دسترسی داشته باشند.
وی در خصوص ورود کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به موضوع طرح بیمه اجتماعی فراگیر، افزود: این طرح باید در اوایل دهه ??۷۰ به اجرا گذاشته می‌شد که تا کنون عملیاتی نشده، لذا نمایندگان مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان تلاش می‌کنند این موضوع را با جدیت پی گیری کرده و به نتیجه مشخص دست پیدا کنند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۴:۰۳ ق.ظ

دیدگاه


− 2 = هفت