طرحی که بعد از ۳۰ ماه از بهره برداری ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

طرحی که بعد از ۳۰ ماه از بهره برداری ۸۵ درصد  پیشرفت فیزیکی دارد

گروه اقتصادی: طرح تقاطع غیر همسطح ماکو – بازرگان در مسیر ترانزیتی آسیا به اروپا هم اکنون بعد از ۳۰ ماه از بهره برداری با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی ۷ میلیارد ریال برای اتمام اعتبار نیاز دارد.
تقاطع غیر همسطح بازرگان – ماکو ۲۴ خرداد ماه سال ۹۰ با حضور استاندار وقت آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در حالی افتتاح و خبر بهره برداری از این طرح توسط رسانه های دولتی و خبری منتشر شد که امروز بعد از گذشت ۳۰ ماه این پروژه از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
تقاطع غیر همسطح بازرگان – ماکو در مسیر حمل و نقل جاده ای جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته که دارای اهمیت ملی و حتی بین المللی برای کشور بوده ولی متاسفانه این طرح نیز با توجه به اظهارات اخیر فرماندار ماکو قبل از اتمام به بهره برداری رسیده است.
هر چند قصه افتتاحهای چند باره و افتتاح قبل از اتمام طرح برای جلوگیری از خالی نماندن لیست پر عریض و طویل طرحهای افتتاحی توسط مسئولان گریبانگیر اغلب طرحهای عمرانی کشور است، ولی خبر پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد و نیاز اعتباری ۷ میلیارد ریال بعد از ۳۰ ماه قابل توجه و تامل به نظر می رسد.
بر اساس اعلام مسئولان در زمان افتتاح در خرداد سال ۹۰ ،طرح تقاطع غیر همسطح ماکو- بازرگان بیش از یک کیلومتر طول و ۱۰ متر عرض و با اعتباری بالغ بر ۱۴ هزار و ۳۴۲ میلیون ریال طی مدت سه سال در مسیر ارتباطی و ترانزیت کالا و مسافر ایران به اروپا احداث شده است.
*رکود در اجرای طرح تقاطع غیر همسطح ماکو – بازرگان
استاندارد سازی اصلی ترین محور ارتباطی شمالغرب کشور و ساماندهی ورودی شهرستان ماکو و کاهش تصادفات جاده ای در این محور از جمله مهمترین اهداف اجرای این پروژه بود که ظاهرا با وجود گذشت بیش از ۲ سال مسئولان ضرورتی برای تخصیص اعتبار جهت اتمام این پروژه مهم برای کشور احساس نشد.
فرماندار ماکو در گفتگو با سایت اطلاع رسانی فرمانداری با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح کمربندی ماکو و بازرگان با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۵ درصدی همراه است، اظهار داشت: این پروژه در حال حاضر به علت عدم تخصیص اعتبار متوقف است. حمید رضا احمدیان اعلام کرد: پروژه غیر همسطح کمربندی ماکو و بازرگان در سال ۸۹ آغاز شده که تا‌کنون برای اجرای آن ۱۸ میلیارد هزینه شده است.
متاسفانه این طرح در حالی با رکود مواجه شده که آزاد راه تبریز بازرگان نیز طرح سالها هنوز به نتیجه نهایی جهت اجرا با وجود الزامات تردد نرسیده و مشخص نیست با ادامه روند فعلی چه بر سر محور ترانزیتی آسیا به اروپا و دروازه ورود ایران به اتحادیه اروپا می آید.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۸:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


نُه − = 1