- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

ضرورت شناسایی جاذبه‌های گردشگری استان برای جذب سرمایه‌گذار

Posted By admin On مهر ۱, ۱۳۹۵ @ ۶:۰۰ ق.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی | No Comments

رقیه قربانی
گروه اقتصادی:حضور هیأت‌های تجاری از پنج کشور در جشنواره انگور ارومیه امسال راهی در جهت جذب سرمایه‌گذار در جهت رونق اقتصادی آذربایجان غربی و همچنین افزایش رونق کشاورزی است.
به گزارش آرازآذربایجان، اختتامیه جشنواره انگور ارومیه با حضور استاندار آذربایجان غربی، شهردار ارومیه، اعضای شورای شهر ارومیه و جمع کثیری از مردم ارومیه برگزار شد.
جشنواره انگور ارومیه از ۲۳ شهریور مقارن با عید سعید قربان آغاز شد و ۳۰ شهریورماه همزمان با عید غدیرخم برگزار شد.
این جشنواره با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین مردم شهرستان ارومیه و همچنین شناسایی انواع محصولات کشاورزی آذربایجان غربی خصوصا انگور برگزار شد.
بیش از ۸۰ غرفه صنایع دستی با حضور ۶۰ نفر هنرمند از ۳۰ استان کشور در این غرفه‌ها حضور داشتند و سومین جشنواره ملی صنایع دستی کشور نیز برگزار شد.
جشنواره انگور ارومیه با هدف تداعی آداب و رسوم گذشته مردم آذربایجان نیز برگزار شد و در این جشنواره انواع و اقسام غذاهای سنتی و همچنین مراسم دوشاب‌پزی به روش سنتی برای مردم به نمایش گذاشته شد.
این جشنواره در حالی به کار خود پایان داد که مراسم پاشوری پدران توسط فرزندان در جهت ضرورت احترام به بزرگان و پدر و مادر توسط چند نفر از شهروندان برگزار شد.
در این مراسم شهردار ارومیه، محمد حضرت‌پور در جهت ترویج این فرهنگ غنی اقدام به پاشوری یکی از افراد مسن این جشنواره کرد و در ادامه سخنان خود بر ضرورت فرهنگ‌سازی احترام به بزرگان در جامعه تاکید کرد.
وی، دلیل عمده آسیب‌های اجتماعی را فراموشی فرهنگ غنی و الگوی اسلامی عنوان کرد.
حضرت‌پور پس از اتمام مراسم پاشویی با بیان اینکه جشنواره انگور ارومیه امسال ۲۰۰ هزار نفر بازدیدکنندگان داشت، افزود: حدود ۲۰ درصد از بازدیدکنندگان از مردم شهرستان ارومیه و مابقی از شهرهای دیگر استان‌های کشور بودند.
وی افزود: در این جشنواره سازمان جهاد کشاورزی، سازمان میراث فرهنگی، استانداری، شرکت برق و فرمانداری ارومیه همکاری کردند و تمام نیروهای که در این جشنواره همکاری داشتند با کمترین هزینه این جشنواره را برگزار کردند.
شهردار ارومیه، ایجاد شادابی در زندگی ماشینی کنونی را یکی از اهداف مهم این جشنواره عنوان کرد و گفت: زندگی ماشینی سبب ایجاد مشکلات روحی و روانی در زندگی بسیاری از زنان خانه‌دار شده است و برگزاری جشنواره همچون جشنواره انگور می‌تواند حل بسیاری از مشکلات و ایجاد شور و نشاط در زندگی آنان شود.
این مسؤول افزود: آشنایی قشر نوجوان و جوان با آداب و رسوم گذشتگان و همچنین ترغیب آنان به سمت و سوی مهم‌ترین منبع درآمد استان یعنی کشاورزی یکی دیگر از اهداف مهم جشنواره انگور بود، در حال حاضر ۳۰ درصد از جوانان رغبتی به انجام فعالیت‌های کشاورزی ندارند.
حضرت‌پور با بیان اینکه مراسم دوشاب‌پزی و سبزه کردن در بین مردم از بین رفته است، گفت: برگزاری جشنواره انگور می‌تواند ارتباطی بین نسل‌های گذشته و کنونی ایجاد کند.وی ادامه داد: برگزاری جشنواره گل و گیاه که برگزار شد توانست سبب افزایش ۱۰۰ درصدی خرید گل و گیاه در بین خانواده‌ها شود.
شهردار ارومیه گفت: هم‌اکنون انگور به عنوان برند محصولات کشاورزی آذربایجان غربی بوده و سالانه ۲۸۶ هزار تن انگور در استان تولید می‌شود و از این میزان تولید تنها ۲۰ درصد صادر می‌شود و این موضوع باعث تاسف است.
این مسؤول ادامه داد: عدم وجود بسته‌بندی مناسب و عدم تولید مدرن انگور سبب شده است که انگور تولیدی ارومیه نتواند حرفی در بازارهای جهانی داشته باشد.
حضرت‌پور افزود: اگر بتوانیم سردخانه‌ها را توسعه بخشیم و اجازه ارزان‌فروشی انگور را به کشاورزان ندهیم و انگور در خور توجه خریداران خارجی تولید کنیم می‌توانیم روزانه یک هزار تن انگور صادر کنیم.
*انگور ارومیه کمتر از ۱۵۰۰ تومان به فروش نمی‌رسد
وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده در جهت حمایت از انگورکاران با غرفه‌داران میادین ارومیه جلسه‌ای ترتیب داده شده است و از آنان درخواست کردیم که هر کیلو انگور را کمتر از یک هزار و ۵۰۰ تومن خریداری نکنند.
*فروش روزانه ۷۰۰۰ تن انگور از میادین میوه
شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: این اقدام سبب حمایت جدی از انگورکاران شد و هم‌اکنون روزانه ۷ هزار تن انگور در میادین میوه ارومیه به فروش می‌رسد.
این مسؤول از وجود پنج کشور خارجی در جشنواره انگور امسال ارومیه خبر داد و تصریح کرد: وجود افرادی این کشورها سبب شناسایی بسیاری از ظرفیت‌های جذب سرمایه‌گذاری استان شد.
در ادامه این مراسم، عضو شورای شهر ارومیه، میرعلی محمدی با بیان اینکه جشنواره انگور ارومیه با همت شهرداری ارومیه و تلاش دست‌اندرکاران مدیریت شهری از ۲۳ شهریور از عید قربان تا عید غدیر خم برگزار شد.
میرمحمدی ادامه داد: جشنواره انگور ارومیه به واسطه اینکه ارومیه شهر انگور و آذربایجان غربی به عنوان دومین استان پر آب کشور است برگزار می‌شود.
*برگزاری جشنواره انگور ارومیه در راستای ایجاد نشاط در بین مردم
وی گفت: جشنواره انگور ارومیه برای ایجاد شادابی و شور و نشاط برای مردم ارومیه و همچنین تمام مهمانان برگزار شد.
عضو شورای شهر ارومیه از برگزاری سومین جشنواره صنایع دستی کشور در جوار جشنواره انگور ارومیه خبر داد و گفت: برگزاری این مراسم جشنواره انگور ارومیه را متمایزتر کرده بود.
این مسؤول افزود: آذربایجان غربی دارای ظرفیت‌های متعددی است که لازم است با تلاش مسؤولان ذیربط این ظرفیت‌ها شناسایی شود.
محمدی از وجود ظرفیت‌های بی‌شمار گردشگری در آذربایجان غربی خبر داد و تصریح کرد: ضروری است در این خصوص آگاه‌بخشی لازم انجام شود.وی بر ضرورت برگزاری جشنواره‌های متعدد در شهرستان ارومیه در راستای شناسایی آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری خبر داد.
*ضرورت شناسایی جاذبه‌های گردشگری آذربایجان غربی برای جذب سرمایه‌گذار
عضو شورای شهر ارومیه تصریح کرد: شناسایی جاذبه‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری سبب جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در شهر ارومیه می‌شود.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%b6%d8%b1%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d9%8a%d9%8a-%d8%ac%d8%a7%d8%b0%d8%a8%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%d9%8a-%da%af%d8%b1%d8%af%d8%b4%da%af%d8%b1%d9%8a-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7/

URLs in this post:

[1] Image: http://www.araznews.ir/wp-content/uploads/2016/09/IMG_0003.jpg

[2] Image: http://www.araznews.ir/wp-content/uploads/2016/09/IMG_0024.jpg

[3] Image: http://www.araznews.ir/wp-content/uploads/2016/09/IMG_0043.jpg

[4] Image: http://www.araznews.ir/wp-content/uploads/2016/09/IMG_0044.jpg

[5] Image: http://www.araznews.ir/wp-content/uploads/2016/09/IMG_0049.jpg

[6] Image: http://www.araznews.ir/wp-content/uploads/2016/09/IMG_0068.jpg

[7] Image: http://www.araznews.ir/wp-content/uploads/2016/09/IMG_0097.jpg

[8] Image: http://www.araznews.ir/wp-content/uploads/2016/09/IMG_0099.jpg

[9] Image: http://www.araznews.ir/wp-content/uploads/2016/09/IMG_0126.jpg

[10] Image: http://www.araznews.ir/wp-content/uploads/2016/09/IMG_0144.jpg

[11] Image: http://www.araznews.ir/wp-content/uploads/2016/09/IMG_0149.jpg

[12] Image: http://www.araznews.ir/wp-content/uploads/2016/09/IMG_0150.jpg

[13] Image: http://www.araznews.ir/wp-content/uploads/2016/09/IMG_0153.jpg

[14] Image: http://www.araznews.ir/wp-content/uploads/2016/09/IMG_0174.jpg

[15] Image: http://www.araznews.ir/wp-content/uploads/2016/09/IMG_0179.jpg

[16] Image: http://www.araznews.ir/wp-content/uploads/2016/09/IMG_0228.jpg

[17] Image: http://www.araznews.ir/wp-content/uploads/2016/09/IMG_0244.jpg

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.