نماينده مردم مياندوآب درمجلس مطرح کرد

ضرورت خط کشی دقیق برای محدوده فعالیت‌های نامزدهای انتخابات

ضرورت خط کشی دقیق برای محدوده فعالیت‌های  نامزدهای انتخابات

گروه خبر:عضو کمیسیون بهداشت در مجلس معتقد است لازم است افرادی که ظن حضور در انتخابات دارند، محدوده مشخصی نیز برای فعالیت‌های خود در آستانه برگزاری انتخابات داشته باشند تا شائبه تبلیغاتی بودن به ذهن متبادر نشود.
همایون هاشمی در گفت و گو با خانه ملت با بیان اینکه تفاسیر متفاوتی برای »رجل سیاسی« وجود دارد، گفت: به نظر می رسد پروسه برگزاری انتخابات مختلف در کشورمان خلاءهای بسیاری دارد که صرفا با لایحه جامع انتخابات که هم اکنون در دولت در حال بررسی است، برطرف می شود.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در حال حاضر به صورت مشخص و قانونی شرایط و مشخصه‌های »رجل سیاسی« تعریف نشده و بررسی افراد و کاندیداها منوط به تفسیر جمع شده لذا لازم است برای آن نیز تعریفی به صورت نص قانونی وجود داشته باشد.
وی افزود: در حال حاضر به صورت تلویحی تفسیری وجود دارد مثلا افرادی که در نهادهای عمومی جایگاه ویژه ای داشته و یا نفوذ مسئولیت فراگیر دارند یا در گذشته داشته اند و افرادی که در تمام استان ها از شهرت برخوردار بوده و جزء مسئولان رده بالا باشند، رجل سیاسی محسوب می شوند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان درخصوص فعالیت‌های پیش از موعد نامزدهای احتمالی انتخابات و محدوده این فعالیت‌ها، خاطرنشان ساخت: علیرغم اینکه خط کش دقیقی برای فعالیت‌های انتخاباتی وجود ندارد، لازم است افرادی که ظن حضور در انتخابات دارند، محدوده مشخصی نیز برای فعالیت‌های خود در آستانه برگزاری انتخابات داشته باشند تا شائبه تبلیغاتی بودن به ذهن متبادر نشود ضمن اینکه باید این فعالیت ها به طور مشخص تعیین شود.
همچنین عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس سطح بندی خدمات، توجه به اقتصاد سلامت، پیشگیری، آگاه سازی عمومی و ترویج پزشک اجتماعی را در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر دانست. همایون هاشمی در خصوص خلاءهای لایحه برنامه ششم توسعه در بخش آسیب‌های اجتماعی، گفت: در برنامه پنجم توسعه نیز خلاءهای اساسی در این حوزه وجود داشت.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بی‌توجهی به پیشگیری سطح یک و آگاه‌سازی عمومی نیز از جمله خلاءهای لایحه برنامه ششم توسعه است که پرداختن و برنامه‌ریزی در این زمینه در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است.
وی با بیان اینکه علاوه بر بیماریهای جسمی، بیماری‌های روحی و روانی و مشکلات اجتماعی هزینه بسیاری را به مردم و دولت تحمیل می‌کند، افزود: به دلیل عدم توجه به پیشگیری سطح یک در حوزه‌های مختلف از جمله اعتیاد و عدم ارائه آموزش به مردم و خانوداه‌ها، سن اعتیاد در کشور پایین آمده است.هاشمی با تاکید بر ضرورت توجه به پزشک اجتماعی، افزود: بنابراین در برنامه ششم توسعه علاوه بر در اولویت قرار دادن سطح بندی خدمات، باید برنامه‌هایی در حوزه پیشگیری از بروز بیماری‌های روانی و تقویت پزشک اجتماعی باید مدون کرد.این نماینده مردم در مجلس دهم در توضیح سطح‌بندی خدمات، گفت: بهترین خدمات باید به نیازمندان و فقرا ارائه شود، در واقع با هوشمند کرن سیستم خدمات‌دهی از منابع هدفمندی یارانه‌ها و حذف دهک‌های غنی می‌توان پیشنهاداتی را مطرح کرد، چراکه اولویت‌بندی خدمات در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی دارد.عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت تقویت سازمان های بیمه ای پیش از سطح‌بندی خدمات تاکید کرد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۴:۴۵ ق.ظ

دیدگاه


1 × = هفت