نماينده مردم اروميه در مجلس مطرح كرد

ضرورت حمایت از تولیدملی با هدف بهبود وضعیت اقتصادی کشور

ضرورت حمایت از تولیدملی با هدف بهبود  وضعیت اقتصادی کشور

گروه خبر:عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: باید با الگوگیری از تجربیات موفق کشورهای پیشرفته بتوانیم در کسب سهم بیشتر از بازارهای جهانی و تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم. نادر قاضی پور با تاکید برضرورت حمایت از تولید ملی با هدف بهبود وضعیت اقتصادی کشور، گفت: تولید باکیفیت یکی از عوامل مثبت شدن تراز تجاری کشور خواهد بود، زیرا با این شرایط رغبت برای خرید تولیدات ملی بیشتر است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پیشی گرفتن صادرات از واردات مسیر طی شده از سوی کشورهای پیشرفته است، افزود: باید با الگوگیری از تجربیات موفق کشورهای پیشرفته بتوانیم درکسب سهم بیشتر از بازارهای جهانی تلاش کنیم.
وی با تاکید بر اینکه مثبت شدن تراز تجاری کشور یعنی گام برداشتن در مسیر اقتصاد مقاومتی، تصرح کرد: در ابتدا شاید مثبت شدن تراز تجاری ممکن نشود؛ اما به مرور با درنظر گرفتن پیش شرط ها رشد صادرات و بهبود وضعیت اقتصادی کشور ممکن می شود.
این نماینده مردم درمجلس دهم، ادامه داد: با مثبت شدن تراز تجاری کشور در بخش صادرات غیر نفتی درآمدی پایدار حاصل خواهد شد.
قاضی پور با اشاره به بندی از سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص مدیریت مصرف با تأکید بر اجرای سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف و ترویج مصرف کالاهای داخلی، افزود: برنامه ریزی برای ارتقای کیفیت رقابت پذیری در تولید یکی از ملزوماتی است که می تواند تضمینی بر صادرات تولید ملی باشد. عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ارایه مشوق های مختلف در زمینه تولید با کیفیت و رعایت الگوی مصرف می تواند رکود حاکم بر اقتصاد را کاهش داده و به بهبود اوضاع کمک کند.
*بیانیه وزارت خارجه انگلیس درباره رفع تحریم‌های هسته‌ای مشکوک است
همچین عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بیانیه وزارت خارجه انگلیس درباره رفع تحریم های هسته ای در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران مشکوک است. شهروز برزگر کلشانی با اشاره به بیانیه وزارت خارجه انگلیس برای رفع تحریم های هسته ای ایران در جریان اجرای برجام اظهار داشت: رفع این تحریم ها در برجام آمده بود و لازم نیست برای برداشتن آنها بیانیه های جدید صادر شود بلکه کافی است به تعهدات خود جامعه عمل بپوشانند.
نماینده مردم سلماس در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: انتظار می رود که رفتار کشورهای ۱+۵ به سمت اجرایی و عملیاتی شدن برجام حرکت کند نه اینکه هر از گاهی شاهد صادر شدن بیانیه هایی باشیم که مفاد آن در برجام آمده است.
وی گفت: از سوی دیگر لازم می دانیم که انگلیس علاوه بر رفع تحریم های هسته ای، در حوزه پولی و بانکی نیز اقداماتی داشته باشد و اموال بلوکه شده ایران را آزاد کند، همچنین بانک ها را از تعامل با ایران نترساند و مانع سرمایه گذاری در کشور ما نشوند.
این نماینده تاکید کرد: انگلیس تا چند ماه اخیر نقش پلیس بد را در اجرای برجام بازی می کرد و اکنون که این بازی باعث شده است شرکت های اقتصادی از سرمایه گذاری در ایران فاصله بگیرند، بیانیه جدیدی منتشر می کند.
برزگر عنوان کرد: علاوه بر بازی اقتصادی که انگلیس با صدور بیانیه های خود دارد، اینکه نزدیک انتخابات ریاست جمهوری ایران آنها بیانیه رفع عملی تحریم های هسته ای منتشر می کنند، حرکتی مشکوک است بنابراین باید این اقدام بررسی و تحلیل شود.
وی با بیان اینکه انگلستان حرکات شیطانی انجام می دهد، ادامه داد: با اجرایی شدن برجام باید رفع تحریم های هسته ای در دستور کار قرار می گرفت اینکه اکنون و با گذشت یکسال از این توافق هسته ای تازه بیانیه صادر می کنند جای تعجب دارد، این در حالی است که سند برجام مراحل اجرایی را به دقت تشریح کرده است و نیازی به بیانیه جدید نیست.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا عنوان کرد: البته این شرایط نیز باعث می شود که لندن تلاش کند از بقیه کشورهای گروه ۱+۵ عقب نماند و با صدور بیانیه خواهان نشان دادن خود به جهان و تاثیرگذاشتن بر افکار عمومی است./

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۵:۳۹ ق.ظ

دیدگاه


+ 1 = هفت