نماينده مردم اروميه در مجلس تاکيد کرد

ضرورت توسعه صنایع بزرگ در آذربایجان غربی

ضرورت توسعه صنایع بزرگ در آذربایجان غربی

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: باید ایجاد و توسعه صنایع بزرگ در آذربایجان غربی مدنظر قرار گیرد.
به گزارش آرازآذربایجان، نادر قاضی‌پور در مراسم افتتاح رسمی خط تولید پلی استر اسپانباند ضمن گرامیداشت دهه فجر، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی به پشتوانه رهبری امام خمینی (ره) و رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا تحقق یافت.
وی ادامه داد: آذربایجان غربی قبل از انقلاب صنعتی نبوده و بعد از انقلاب نیز به لحاظ امنیتی سرمایه‌گذاری در خور شأن در استان انجام نشده است که باید ایجاد و توسعه صنایع بزرگ در آذربایجان غربی مدنظر قرار گیرد.
این نماینده با بیان اینکه با توجه به شرایط خشکسالی در استان صنایع تبدیلی با مشکلاتی مواجه شده است، ادامه داد: صنعت در آذربایجان غربی باید ضمن حفظ و توسعه صنایع کشاورزی و دامی از حالت سنتی به صنعتی به سمت ایجاد و راه‌اندازی صنایع بزرگ سوق داده شود.
قاضی‌پور ادامه داد: در این راستا باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود چراکه بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در راستای توسعه صنعت در آذربایجان غربی نقش محوری دارد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید حقوق مردم مدنظر باشد و عدالت در جامعه رعایت شود، ادامه داد: در صورت رعایت عدالت در جامعه دیگر با معضل بیکاری مواجه نخواهیم بود.
*ضرورت تزریق سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی راکد آذربایجان غربی
استاندار آذربایجان غربی گفت: در راستای راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی راکد در استان تزریق سرمایه در گردش ضروری است.
قربانعلی سعادت دراین مراسم اظهار داشت: ایام‌الله دهه فجر میثاق مجدد با امام و شهدا بوده و این میثاق تداوم استقلال و آزادی مملکت است.
وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران تحت تاثیر بلوک شرق و غرب نبوده، ادامه داد: با رهبری امام خمینی (ره) و تبعیت مردم انقلابی ایران این انقلاب اسلامی تحقق یافته و در آستانه سی و هفتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار گرفته که انقلاب اسلامی همچنان در مسیر خود پابرجاست.
استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در آذربایجان غربی ۴۰ هزار نفر لیسانس، فوق لیسانس و دکتری بیکار وجود دارد که این موضوع باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و زمینه اشتغال جوانان تحصیل‌کرده فراهم شود.
سعادت با بیان اینکه ۱۴٫۷ بودجه کشور استانی است، متذکر شد: از ۱۴٫۷ درصد بودجه استانی برای ۷۰ درصد ضوابط اجرایی وجود دارد.
وی با بیان اینکه شاخص گازرسانی در استان در وضعیت مطلوبی نیست، یادآور شد: در حال حاضر شاخص گازرسانی در استان با افتتاح پروژه‌های گازرسانی در دهه فجر به ۴۰ درصد می‌رسد، این در حالی است میانگین شاخص گازرسانی در کشور ۸۵ درصد است.
سعادت ادامه داد: تلاش شرکت گاز در استان بر این است در عرض سه سال آینده شاخص گازرسانی در استان به میانگین شاخص گازرسانی در کشور ۸۵ درصد برساند.
استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه استقلال اقتصادی زمان‌بر و هزینه بر است و نیاز به دقت و فراست دارد، ادامه داد: نجات‌بخش بخش اقتصاد بخش خصوصی است و باید از ظرفیت بخش خصوصی بیش از پیش بهره‌گیری شود.
سعادت با بیان اینکه تحقق استقلال اقتصادی مسیر سخت و طولانی است، تصریح کرد: مشکلات پیش‌رو در استان جمع‌آوری و جمع‌بندی شده تا اقدامات مورد نظر در راستای حل مشکلات اجرایی شود.
وی ادامه داد: باید واحدهای نیمه فعال در استان مجددا راه‌اندازی و مشکلات واحدهای راکد با تزریق سرمایه در گردش حل شود و پروژه‌های اولویت‌دار در دستور کار قرار گیرد و در این راستا بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت مردم و نیز حمایت دولت و پشتیبانی مجلس ضروری است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۶:۵۹ ق.ظ

دیدگاه


هشت − 7 =