مدير کل حمل و نقل و پايانه هاي مرزي آذربايجان غربي:

ضرورت تبدیل آذربایجان غربی به هاب اقتصادی منطقه

ضرورت تبدیل آذربایجان غربی به هاب اقتصادی منطقه

گروه خبر: مدیر کل حمل و نقل و پایانه های مرزی آذربایجان غربی گفت: با توجه به پتانسیلهای مرزی و موقعیت استراتژیک تبدیل استان به هاب اقتصادی منطقه ضروری است.
بابک طالبی در جریان دیدار با استاندار آذربایجان غربی افزود: استان با دارا بودن هزار کیلومتر مرز با ۳ کشور ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان و داشتن ۵ مرز رسمی ، عبور ۴ کریدور بین المللی از این استان، قرار گرفتن در مسیر تجارت آسیا به اروپا و وجود تنها مرزهای زمینی کشور برای ورود به اروپا، ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به هاب تجاری و حمل و نقلی کشور را دارد.
وی با بیان اینکه رتبه های نخست آذربایجان غربی در زمینه صادرات، ترانزیت و تردد مسافر به داخل و خارج از کشور، اظهار داشت:ظرفیت صادرات و واردات ترکیه در همسایگی آذربایجان غربی می تواند فرصتی مناسب برای هدایت ناوگان های عازم از مبدا ترکیه و یا مقصد این کشور جهت عبور از آذربایجان غربی باشد.
مدیر کل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی اعلام کرد: در راستای بهره گیری بهینه از این ظرفیتها، مطالعات لازم برای ایجاد بندر خشک با هدف بهینه سازی جریان های حمل و نقل، کاهش هزینه های عملیاتی و افزایش میزان تقاضای مشتریان و صاحبان کالا در دست انجام است.
طالبی اضافه کرد: بعد از مطالعات اولیه، مشورت با کارشناسان و مکان یابی برای ساخت این بندر خشک نسبت به جذب سرمایه گذار و اغار عملیاتی اجرایی اقدام می شود.
استفاده کامل از ظرفیتهای آذربایجان غربی نیازمند تدبیر، تعامل و همکاری است
استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: ظرفیت توسعه بازرگانی، صنعتی، اقتصادی و گردشگری استان آذربایجان غربی بسیار بالا بوده اما استفاده از این ظرفیت ها نیازمند تدبیر، تعامل و همکاری مجموعه مسئولان استان است.
قربانعلی سعادت ادامه داد: مدیران و مسئولان استان باید با درک شرایط و امکانات فعلی، بسترهای حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی را در استان فراهم و در این زمینه از تنگ نظری اجتناب کنند.
وی ادامه داد: فرصت های سرمایه گذاری در این استان وجود دارد اما باید با اطمینان سازی و ایجاد شرایط مساعد، سرمایه گذاران را برای ورود به طرح های مختلف استان ترغیب و تشویق کنیم.
سعادت همچنین بر لزوم ارتقای کیفیت محصولات تولیدی استان تاکید و عنوان کرد: نفوذ در بازارهای بین المللی و حفظ این جایگاه، نیازمند ارتقای سطح کیفی و استاندارد محصولات استان بوده که باید در این خصوص توجهات بیشتری شود و اداره کل استاندارد در این میان نقش مهمی را ایفا می کند.
وی در بخش پایانی سخنان خود به اشاره به فعالیتها و اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان، گفت: این نهاد انقلابی با انجام اقداماتی مانند ایمن سازی و مقاوم سازی مساکن روستایی و اجرای طرح هادی در روستاها، در خصوص تثبیت زندگی روستاییان در روستاها و عدم مهاجرت به شهرها، نقش بسزایی را ایفا می‌کند. خلیل محبت خواه، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در این جسله گفت: در حال حاضر ۴۰ هزار واحد مسکن مهر در استان وجود دارد که بیش از ۷۰ درصد آنها تکمیل و به بهره برداری رسیده و مابقی نیز مراحل اجرایی خود را سپری می‌کنند.
ایوب عزیزی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: طرح هادی تاکنون در ۴۰۶ روستای استان اجرا شده و طرح هادی ۲۲۰۰ روستای دیگر نیز تهیه شده که با تامین اعتبارات لازم، عملیاتی می شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۶:۴۵ ق.ظ

دیدگاه


پنج − = 4