معاون امور عمراني استاندار آذربايجان غربي :

صنعت گردشگری مهم‌ترین مسئله در توسعه آذربایجان غربی است

صنعت گردشگری مهم‌ترین مسئله در توسعه آذربایجان غربی است

گروه خبر:معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: در سند توسعه استان موضوع گردشگری مهم‌ترین مسئله و پایه اصلی توسعه آذربایجان غربی معرفی شده است.
به گزارش آرازآذربایجان هادی بهادری در مراسم رونمایی از نرم‌افزار همراه گردشگری در آذربایجان غربی که در سالن میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارومیه ترتیب یافت اظهار داشت: اقدامات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ۶ ماه نخست امسال قابل توجه بوده است.
وی افزود: نخستین اولویت سعه صدر و گشاده‌رویی در هر کاری است، زیرا که با این امر می‌توان در بسیاری از اهداف موفق بود.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: در سند توسعه استان موضوع گردشگری مهم‌ترین مسئله و پایه توسعه استان معرفی شده است.
بهادری اظهار داشت: مسئولیت مدیران و موفقیت آنان در امر گردشگری باعث شده که صنعت گردشگری، به توسعه و منبع درآمد در آذربایجان غربی تبدیل شود.
وی افزود: موضوع گردشگری با صنایع و توسعه فرهنگ ارتباط تنگاتنگی دارد زیرا که زیربنای توسعه فرهنگی در آذربایجان غربی توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام می‌شود.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: باید به جزئیات توجه بیشتری کرده و از حرکت‌های کلی فاصله گرفت چرا که توجه به ریزترین مسائل بزرگ‌ترین موفقیت‌ها را به دنبال دارد.
بهادری افزود: هدفی که باید برای توسعه صنعت گردشگری باید به آن توجه داشت، ایجاد دوره‌های آموزشی برای هتل‌داران، مسافرخانه‌داران و رانندگان شهری بوده تا بیشتر با جاذبه‌های استان آشنا شده و در امر راهنمایی گردشگران اطلاعات کافی داشته باشند.
*افزایش ۵ درصدی گردشگران و مسافران در آذربایجان غربی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: تعداد مسافران و گردشگران وارد شده به استان امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با افزایش پنج درصدی مواجه شده است.
جلیل جباری دراین مراسم ظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس و مناطق جنگی آذربایجان غربی در دوره جنگ تحمیلی غنی‌ترین میراث مردم آذربایجان غربی است.
وی به تعداد گردشگران بازدید کننده از آذربایجان غربی امسال اشاره کرد و افزود: تعداد مسافران و گردشگران وارد شده به استان امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با افزایش ۵ درصدی مواجه شده است.
این مسئول تصریح کرد: سال گذشته تعداد ۶۰۱ هزار نفر مسافر و گردشگر از آذربایجان غربی بازدید کرده‌ بودند که این میزان امسال به ۶۲۸ هزار نفر رسیده است. آمارهای صورت گرفته متعلق به افرادی است که در اقامتگاه‌های رسمی استان سکونت داشتند در حالی که آذربایجان غربی پذیرای تعداد بیشماری گردشگر بود که در محوطه‌های استان اقامت داشتند.
جباری گفت: بر اساس گزارش کارشناسان گردشگری اقامت مسافران و گردشگران در آذربایجان غربی ۱٫۵ روز بود که امید است در سال‌های آتی این میزان افزایش یابد.در چشم‌انداز برنامه توسعه گردشگری استان و برنامه ششم توسعه کشور، صنعت گردشگری به جایگاه مطلوبی رسیده این امر تنها با مسئولیت کارکنان و مدیران تحقق یافته است.وی با بیان شعار امسال روز جهانی گردشگری که به دوست گردشگر، دوست فردا نامگذاری شده است اظهار داشت: تقویت و توسعه نگاه فرابخشی، تاکید بر همدلی و مودت صنعت گردشگری مفهوم اصلی این شعار است.
*لزوم توزیع عادلانه درآمدهای گردشگری در مناطق محروم آذربایجان غربی
معاون مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: مدیران و مسئولان باید با توانمند‌های خود به توزیع عادلانه درآمد گردشگری در مناطق محروم و دور از دسترس اقدام کرده و زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند.
حسین امامی اظهار داشت: امسال شعار سازمان جهانگردی گردشگری دوستی جوامع محلی بوده که امسال به صورت حرکت برجسته نمود پیدا کرده است.
وی ادامه داد: شعار امسال روز جهانی گردشگری دوست گردشگر، دوست فردا نام گرفته است به طوری که از عنوان شعار برمی‌آید دوست گردشگر اصلی‌ترین حرکت حول محور صنعت گردشگری است.
معاون مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: گردشگری مجموعه عواملی است که به صورت فرابخشی دست به دست هم داده‌اند تا کالا و محصولی را تولید کرده و به گردشگران خدمات مطلوب ارائه کنند.
امامی بیان کرد: در ارتباط با جوامع محلی و بر اساس شعار سال مدیران و مسئولان باید با توانمند‌های خود به توزیع عادلانه درآمد گردشگری در مناطق محروم و دور از دسترس اقدام کرده و زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند.معاون مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در پایان گفت: امید است تمام زحمت‌کشان در این حوزه بتوانند در جایگاه و میز وظیفه خود تبدیل به خادمین اصلی صنعت گردشگری شوند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۵:۳۰ ق.ظ

دیدگاه


+ سه = 7