صنعت آبزی‌پروری ظرفیت پنهان اقتصادی آذربایجان‌غربی/ ۳۰ تعاونی در بخش شیلات و آبزی‌پروری فعال هستند

صنعت آبزی‌پروری ظرفیت پنهان اقتصادی آذربایجان‌غربی/ ۳۰ تعاونی در بخش شیلات و آبزی‌پروری فعال هستند

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه صنعت آبزی‌پروری یکی از ظرفیت‌های اقتصادی پنهان است، اعلام کرد: صنعت شیلات و آبزی پروری نیازمند بهبود وضعیت زیرساخت‌ها است.
محمدباقر قریشی در گفت‌وگو در ارومیه اظهار داشت: آذربایجان‌غربی ظرفیت قابل توجهی در صنعت آبزی پروری دارد که در این راستا شاهد وجود ۱۲۰ مرکز و مزرعه تکثیر صید و صیادی در استان هستیم.
وی با اشاره به نقش تعاونی‌ها در صنعت شیلات و آبزی‌پروری، تصریح کرد: ۳۰ تعاونی در این زمینه فعال هستند که این تعاونی‌ها ۲ هزار و ۵۵۰ نفر عضو دارند.
مدیرکل شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی دارای ۱۷ هزار تن انواع ماهی گرم آبی و سردآبی است، ادامه داد: ۹۰ درصد سرمایه‌گذاری‌های این بخش از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بود.
قریشی مرکز تحقیقات شهید کاظمی استان را یکی از بزرگترین مراکز تکثیر و توزیع بچه ماهی عنوان کرد و گفت: سالانه ۱۰ میلیارد قطعه بچه ماهی در این مرکز تولید و پرورش و صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه صنعت آبزی‌پروری یکی از ظرفیت‌های اقتصادی پنهان استان است، اعلام کرد: صنعت شیلات و آبزی پروری نیازمند بهبود وضعیت زیرساخت‌ها است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۸ ق.ظ

دیدگاه


4 + پنج =