نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

صمیمیت، وحدت و برادری مردم آذربایجان غربی در اربعین نمایان شد

صمیمیت، وحدت و برادری مردم آذربایجان غربی در اربعین نمایان شد

آرازآذربایجان؛نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در راستای استقرار مرز خروج زائران اربعین امسال از تمرچین پیرانشهر گفت: این آیین، نشانه صمیمیت، وحدت و برادری مردم استان بود.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در آیین تجلیل از خادمان آیین اربعین امسال افزود: همه کسانی که در این زمینه تلاش کرده اند، ماجور از سوی خداوند متعال هستند زیرا در مسیر امام حسین (ع) که چراغ هدایت بشریت است، گام برداشته اند.
وی اضافه کرد: امام حسین (ع) به فرموده پیامبر اکرم (ص)، چراغ هدایت و کشتی نجات بشریت است که گام گذاشتن در مسیر زیارت آن حضرت، گام گذاشتن در مسیر هدایت به شمار می‌رود.
وی اظهار کرد: برگزاری این آیین نشان داد که مردم استان آذربایجان غربی، استان‌های مختلف کشور و حتی مردم آن سوی مرز با صمیمیت، وحدت و برادری دور حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گرد آمده‌اند که این امر باید به خوبی به مردم جهان شناسانده شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار امیدواری کرد که آیین خروج زوار اربعین حسینی در سال های بعد هم از مرز تمرچین با حضور بیش از پیش عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) ادامه یابد.
وحدت، انسجام، همدلی و همزبانی از نمادهای آیین اربعین امسال بود
استاندار آذربایجان غربی هم در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از نمادهای اربعین امسال به ویژه در مرز تمرچین، وحدت، انسجام، همدلی و همزبانی بود، گفت: در موکب هایی که در مرز تمرچین راه اندازی شد، صمیمیت و برادری بین اقوام مختلف و پیروان ادیان و مذاهب را می شد ملاحظه کرد.
محمدصادق معتمدیان افزود: در ایام اربعین امسال برای زمینه سازی در راستای حضور بدون مشکل زوارالحسین (ع) در مرز تمرچین، کار جهادی از سوی نهادهای مختلف صورت گرفت و زیرساخت های زیادی ایجاد شد که از جمله می توان به تعریض جاده ها، حذف نقاط حادثه خیز و ارتقای ایمنی در مسیرهای مواصلاتی به سمت تمرچین اشاره کرد.
وی اضافه کرد: امیدوار هستیم این روحیه خدمت رسانی که در طول ایام اربعین امسال در استان حاکم بود، در طول سال هم ادامه یابد و کارهای بزرگ دیگری رقم زده شود.
معتمدیان با اشاره به اینکه مرز تمرچین، نزدیک ترین مرز به سامراست، اظهار کرد: در صدد هستیم از سال بعد، مسیر زائران کربلا را از سمت سامرا ایجاد کنیم تا زمینه زیارت ائمه عسکریین در این شهر نیز فراهم شود.
استاندار آذربایجان غربی با قدردانی از زحمات صورت گرفته در راستای ارائه بهترین خدمات به زوارالحسین (ع) در مرز تمرچین پیرانشهر ادامه داد: بیش از ۵۰ هزار نفر از این مرز به سمت کربلا خارج شدند که امنیت مثال زدنی برای آنان در این سو و آن سوی مرز فراهم شد.
سرکنسول ایران در اربیل عراق هم در این آیین با اشاره به اینکه کار خیلی بزرگی در مرز تمرچین صورت گرفت، گفت: در این راستا علاوه بر اقدامات اساسی در این سوی مرز، با همراهی اقلیم کردستان عراق، اقدامات خوبی هم در آن سوی مرز صورت گرفت.
نصرالله رشنودی افزود: علاوه بر اقدامات صورت گرفته در راستای انتقال زوارالحسین (ع) در آن سوی مرز، مردم منطقه هم موکب هایی را برای پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین (ع) تدارک دیده بودند و میزبانی شایسته ای انجام دادند.
در این آیین با اهدای تندیس، از فعالان و دستگاه‌های اجرایی فعال در راستای ارائه خدمات رسانی به زوارالحسین (ع) در مرز تمرچین پیرانشهر قدردانی شد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۹:۳۳ ق.ظ

دیدگاه


یک × 4 =