صلح و سازش بیش از ۵۵ هزار فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی

صلح و سازش بیش از ۵۵ هزار فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی

آراز آذربایجان-معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی از صلح و سازش بیش از ۵۵ هزار اختلاف با میانجیگری اعضای شوراهای حل اختلاف استان طی سال گذشته خبر داد.
به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی، هادی صمدی گفت : شوراهای حل اختلاف استان در راستای اجرای بخشنامه های ریاست معظم قوه قضائیه و سند تحول قضائی و عمل به رسالت ذاتی شوراهای حل اختلاف در حل و فصل دعاوی و توسعه حل اختلاف در جامعه، موفق به صلح و سازش تعداد ۵۵ هزار و ۲۰۰ فقره پرونده در سال ۱۳۹۹ شد.
وی در ادامه با تشریح آمار و عملکرد شوراهای حل اختلاف استان اظهار داشت: در سال گذشته تعداد ۲۳۱ هزار و ۱۹ فقره پرونده وارد شوراهای حل اختلاف استان شد که با تلاش و همت جهادی اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف در سراسر استان تعداد ۲۳۳ هزار و ۷۵۶ فقره پرونده مورد رسیدگی واقع شده و مختومه شده است.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: این میزان رسیدگی به دعاوی و اختلافات در شوراهای حل اختلاف استان، تعداد موجودی پرونده ها را در پایان سال گذشته؛ ۲۷۳۷ فقره کاهش داده و موجب ثبت عملکرد مثبت برای شوراهای حل اختلاف استان در این زمینه شده است.
صمدی در ادامه با اشاره به آمار و عملکرد حوزه های قضایی استان افزود: بیشترین میزان مصالحه نسبت به پرونده های قابل مصالحه مربوط به حوزه قضایی شاهین دژ می باشد که موفق به حل و فصل ۵۰% از پرونده های قابل مصالحه در این حوزه قضایی شده و حوزه های قضایی شوط و اشنویه نیز با ۴۹% مصالحه مشترکا” در جایگاه دوم و حوزه قضایی پلدشت نیز با ۴۵% مصالحه در جایگاه سوم قرار دارد.
وی همچنین حوزه های قضایی ارومیه ، بوکان و نقده را به ترتیب با ۶۸۳ ، ۵۶۵ و ۳۰۲ فقره کاهش در موجودی پرونده ها ؛ دارای بیشترین عملکرد مثبت در بین حوزه های قضایی استان معرفی نمود.
رئیس شوراهای حل اختلاف استان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از کلیه فعالان عرصه صلح و سازش ، قضات ، اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان ، تلاش و کوشش وصف ناپذیر ایشان در حل و فصل اختلافات و دعاوی از مسیر صلح و سازش را ستوده و بر همت مضاعف ایشان در امر صلح و سازش در سال جدید تاکید کرد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۷ ق.ظ

دیدگاه


دو − = 0