- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

صدور معاینه فنی برای بیش از ۳۹ هزار وسائل نقلیه سنگین در آذربایجان غربی

Posted By admin On آبان ۸, ۱۴۰۱ @ ۳:۰۸ ب.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی | No Comments

آرازآذربایجان، سرپرست اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از مراجعه بالغ بر ۴۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه وسائل نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی استان در ۷ ماهه نخست سال جاری خبر داد.
کاوه یاسمنی :اعلام فعالیت ۷ مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین در سطح استان گفت: این تعداد شامل دو مرکز در شهرستان ارومیه و پنج مرکز دیگر در شهرستانهای سلماس، مهاباد، خوی، میاندوآب و بوکان است که در ۷ ماهه اول سال جاری ۴۴ هزار و ۵۶۶ وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به آن مراکز مراجعه کردند.
وی ادامه داد: در این مدت از مجموع مراجعات وسایل نقلیه به مراکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین استان ۳۹ هزار و ۵۲۲ دستگاه از تست های مربوطه قبول و ۵۰۴۴ دستگاه رد شدند.
یاسمنی افزود : بیشترین پذیرش وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین جهت معاینه فنی به ترتیب در شهرستانهای خوی با ۱۲۵۶۵ دستگاه ، ارومیه با ۱۲۱۸۳ دستگاه و مهاباد با ۶۵۲۹ دستگاه انجام گرفته است و بیشترین مراجعه وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین برای انجام معاینات فنی نیز به ترتیب متعلق به کامیون ، کامیون کشنده و مینی بوس بوده است.
وی گفت : در این مراکز انواع آزمایشات همچون آزمایش میزان آلایندگی ، میزان صدا ، تست سرعت ، تست ترمزها ، نور چراغ ها ، باک غیر استاندارد ، آج لاستیک و سایر آزمایشهای فنی مشابه از وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین گرفته می شود بطوری‌که عمده ترین دلایل ردی معاینه فنی این قبیل خودرو ها در مراکز معاینه فنی تست ترمز ، آزمون ظاهری و آلودگی بوده است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%b5%d8%af%d9%88%d8%b1-%d9%85%d8%b9%d8%a7%db%8c%d9%86%d9%87-%d9%81%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a8%db%8c%d8%b4-%d8%a7%d8%b2-%db%b3%db%b9-%d9%87%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d9%88%d8%b3%d8%a7%d8%a6/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.