صدور معاینه فنی برای بیش از ۳۹ هزار وسائل نقلیه سنگین در آذربایجان غربی

صدور معاینه فنی برای بیش از ۳۹ هزار وسائل نقلیه سنگین در آذربایجان غربی

آرازآذربایجان، سرپرست اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از مراجعه بالغ بر ۴۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه وسائل نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی استان در ۷ ماهه نخست سال جاری خبر داد.
کاوه یاسمنی :اعلام فعالیت ۷ مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین در سطح استان گفت: این تعداد شامل دو مرکز در شهرستان ارومیه و پنج مرکز دیگر در شهرستانهای سلماس، مهاباد، خوی، میاندوآب و بوکان است که در ۷ ماهه اول سال جاری ۴۴ هزار و ۵۶۶ وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به آن مراکز مراجعه کردند.
وی ادامه داد: در این مدت از مجموع مراجعات وسایل نقلیه به مراکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین استان ۳۹ هزار و ۵۲۲ دستگاه از تست های مربوطه قبول و ۵۰۴۴ دستگاه رد شدند.
یاسمنی افزود : بیشترین پذیرش وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین جهت معاینه فنی به ترتیب در شهرستانهای خوی با ۱۲۵۶۵ دستگاه ، ارومیه با ۱۲۱۸۳ دستگاه و مهاباد با ۶۵۲۹ دستگاه انجام گرفته است و بیشترین مراجعه وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین برای انجام معاینات فنی نیز به ترتیب متعلق به کامیون ، کامیون کشنده و مینی بوس بوده است.
وی گفت : در این مراکز انواع آزمایشات همچون آزمایش میزان آلایندگی ، میزان صدا ، تست سرعت ، تست ترمزها ، نور چراغ ها ، باک غیر استاندارد ، آج لاستیک و سایر آزمایشهای فنی مشابه از وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین گرفته می شود بطوری‌که عمده ترین دلایل ردی معاینه فنی این قبیل خودرو ها در مراکز معاینه فنی تست ترمز ، آزمون ظاهری و آلودگی بوده است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۳:۰۸ ب.ظ

دیدگاه


+ یک = 9