معاون سياسي وزير کشور در اروميه:

صداقت در اطلاع رسانی رمز اعتمادسازی در بین مردم است

صداقت در اطلاع رسانی رمز اعتمادسازی در بین مردم است

گروه خبر:معاون سیاسی وزیر کشور گفت: صداقت در اطلاع رسانی، رمز اعتمادسازی در بین مردم است.
به گزارش آرازآذربایجان ، محمد حسین مقیمی در نشست با مدیران روابط عمومی‌ و دستگاه‌های اجرایی که در سالن آمفی تئاتر استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: از مهم‌ترین نیاز کنونی جامعه ما کسب اطلاعات صحیح و درست از طریق اطلاع‌رسانی رسمی کشور است.
وی ادامه داد: در جوامعی که مسؤولان بتوانند اطلاعات صحیح را در اختیار مردم قرار دهند و با مردم ارتباط مستقیم برقرار کنند می‌توانند زمینه اعتمادسازی را دربین مردم ایجاد کنند.
معاون سیاسی وزیر کشور به درج اطلاعات از وضعیت جامعه توسط شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: شبکه‌های اجتماعی اطلاعات مختلفی را از اخبار جامعه در اختیار مردم قرار می‌دهند در حالی که بسیاری از این اخبار به جهت اینکه دارای سیاست‌های مختلفی هستند به صورت دقیق و صحیح نیستند.
این مسؤول بر ضرورت نقش اطلاع‌رسانی رسمی در شرایط کنونی تاکید کرد و افزود: با توجه به هجمه شبکه‌های اجتماعی نقش موثر اطلاع‌رسانی بسیار حائز اهمیت است.
مقیمی افزود: در این بین نقش روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی در اطلاع‌رسانی صحیح و رسمی به مردم بیشتر پررنگ‌ شده است.وی گفت: روابط‌عمومی‌ها به سبب اینکه نمایندگان سیاست‌های سازمان و دولت هستند می‌توانند اطلاعات سازمان‌ها و دولت را به صورت صحیح و دقیق در اختیار مردم قرار دهند.
معاون سیاسی وزیر کشور به فعالیت‌ خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری و نشریه‌ها اشاره کرد و گفت: دولت به دلیل اینکه وظایفی دارد و باید در چارچوب قوانین کشور پاسخگوی مردم باشد لذا لازم است از طریق منبع موثق اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار دهند.
این مسؤول افزود: ارائه اطلاعات و اخبار صحیح سازمان‌ها و دولت مهم‌ترین وظیفه روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی به شمار می‌آید.
*لزوم تقویت جایگاه روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی آذربایجان غربی
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت تقویت جایگاه روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی آذربایجان غربی از وزیر کشور انتظار می‌رود زمینه ارتقای درجه روابط‌عمومی‌ها را فراهم کنند.
علیرضا رادفر نیز دراین نشست اظهار داشت: سازمان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای ارتباط سازنده با مردم نیازمند ابزارهای هستند که بازخوردهای لازم را از این ارتباط دریافت کنند.
وی ادامه داد: نقش اطلاع‌رسانی و سخنگوی ابلاغ اهداف نظام سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی را مدیران شخصا و همچنین با استفاده از روابط‌عمومی‌ها به اطلاع مردم می‌رسانند.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت پررنگ شدن نقش روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و ادامه داد: روابط عمومی‌ها باید متولی اطلاع‌رسانی به مردم باشند.
این مسؤول ادامه داد: برخی از مدیران بر این عقیده هستند که اطلاع‌رسانی دولت به مردم دچار مشکل شده است لذا در این راستا نقش روابط‌عمومی‌ها برای اطلاع‌رسانی رسمی بسیار به چشم می‌خورد.
رادفر افزود: نقش روابط‌عمومی‌ها در اطلاع‌رسانی و تبیین سیاست‌های دولت و سازمان‌ها بسیار حائز اهمیت است.
وی گفت: متاسفانه شاهد هستیم که در ساختارهای جدید مدیریت عالی روابط‌عمومی‌ها تضعیف می‌شوند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: بیانیه اعتراض روابط‌عمومی‌ها به وزرات کشور در تغییر ساختار وزرات کشور اشاره کرد و ادامه داد: در ساختار جدید روابط‌عمومی‌ها به درجه معاونت تنزل یافته است.
این مسؤول ادامه داد: روابط‌عمومی‌ها به عنوان نمایندگان دولت باید بیشتر مورد توجه مدیران قرار بگیرند لذا از مدیران درخواست می‌شود که اهمیت بیشتری به روابط‌عمومی‌ها بدهند.
رادفر بر ضرورت تغییر نگرش ساختار جدید روابط‌عمومی‌ها تاکید کرد و ادامه داد: از وزیر کشور انتظار می‌رود زمینه ارتقای درجه روابط‌عمومی‌ها را فراهم کند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۴:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


چهار + = 9