صادرات و واردات گمرکی در آذربایجان‌غربی تسهیل شود

صادرات و واردات گمرکی در آذربایجان‌غربی  تسهیل شود

گروه خبر:منتخب مردم ارومیه در مجلس یازدهم گفت: با توجه به ظرفیت مرزی فراوان آذربایجان‌غربی، باید ضمن تسهیل صادرات و واردات گمرکی، بازارچه‌ها و پایانه‌های مرزی فعال‌تر شده تا مردم استان از این طریق مشکلات اقتصادی و معیشتی خود را حل و وارد کار تولید شوند. به گزارش آراز آذربایجان،سیدسلمان ذاکر ، با اشاره به انتخاب رئیس جدید مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رئیس مجلس باید فردی ولایی و جهادی بوده و کارآمدی و سوابق عملکردی وی نیز بسیار مهم است چون اگر ویژگی کارآمدی را نداشته باشد نمی‌تواند راه‌گشایی مشکلات باشد.
وی تصریح کرد: همان‌گونه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، مجلس باید با دولت به صورت برادرانه تعامل کند و از سوی دیگر به اقتصاد و فرهنگ به صورت توامان توجه کند.
منتخب مردم ارومیه در مجلس یازدهم گفت: رفتار رئیس مجلس شورای اسلامی باید معطوف به مشکلات اجتماع باشد و همچنین پاکی و مبارزه با فساد نیز باید جزو ویژگی‌های رئیس خانه ملت است بنابراین رای بالای محمدباقر قالیباف برای ریاست مجلس، حکایت از این بوده که وی تمامی این ویژگی‌ها را دارد.
وی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود تصریح کرد: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی یک استان مرزی بوده و ارومیه نیز در مرز قرار گرفته است، باید تسهیل صادرات و واردات گمرکی در دستور کار قرار گرفته و این استان و شهرستان ارومیه مرکز صادرات و واردات کشور در محصولات مختلف شود.
حجت‌الاسلام ذاکر تاکید کرد: بی‌شک اگر این ظرفیت مرزی یعنی همسایگی با سه کشور خارجی در اختیار سایر استان‌های کشور بود، از آن بیشتر و مطلوب‌تر استفاده کرده بودند اما در آذربایجان‌غربی چنین نشده است.
وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت مرزی فراوان آذربایجان‌غربی، باید ضمن تسهیل صادرات و واردات گمرکی، بازارچه‌ها و پایانه‌های مرزی فعال‌تر شده تا مردم استان از این طریق مشکلات اقتصادی و معیشتی خود را حل و وارد کار تولید شوند.
منتخب مردم ارومیه در مجلس یازدهم با اشاره به مشکلات کشاورزی استان گفت: رویکرد کاشت باید در آذربایجان‌غربی تغییر کند و به آرتیما به عنوان طلای سرخ توجه شود چون دنیا مشتری آن است اما متاسفانه استخر پرورش آرتمیا وجود ندارد و از سوی دیگر به دریاچه ارومیه به عنوان ظرفیت گردشگری بزرگ و مهم باید توجه خاص و ویژه‌ای شود.
وی با ابراز تاسف از اینکه عدالت و توجه به مناطق مرزی کشور ناچیز است بیان کرد: باید به استانی مانند آذربایجان‌غربی که با چند کشور همسایه است بیشتر توجه شود.
حجت‌الاسلام ذاکر با انتقاد از تعطیلی سدهای نازلوچای و باراندوزچای ارومیه گفت: متاسفانه دستگاه‌های احداث این سدها نیز برداشته شده که نباید اینچنین باشد و از سوی دیگر از مشکلات شهرستان ارومیه، تخریب کوله‌باغ‌ها است در حالی که کشاورز در محل کشاورزی خود، یک چهاردیواری برای امرارمعاش خود احداث کرده اما متاسفانه منابع طبیعی آن را تخریب می‌کند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۹ ق.ظ

دیدگاه


نُه − = 1