نماينده مردم مهاباد در مجلس شوراي اسلامي:

صادرات محصولات آب‌بر به زیان کشور است

صادرات محصولات آب‌بر به زیان کشور است

گروه خبر:نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: صادرات محصولات آب‌بر به زیان کشور است، باید صادرات محصولات کشاورزی به سمت محصولات کم‌آب بر هدایت شود.
به گزارش آراز آذربایجان،جلال محمود زاده نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ، در خصوص صادرات محصولات آب بر، گفت: صادرات محصولات آب‌بر به زیان کشور است، باید صادرات محصولات کشاورزی به سمت محصولات کم‌آب بر هدایت شود.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آب موجود در کشور با صادرات محصولات آب بر به نوعی صادر می‌شود، ادامه داد: با توجه به مشکلات موجود در زمینه کاهش منابع آبی باید تلاش کنیم تا تولید محصولات آب بر به میزان نیاز داخلی باشد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صادرات محصولات کشاورزی کم آب بر باید تقویت شود، عنوان کرد: بطور مثال برای تولید هندوانه ده کیلوگرمی باید حدود ۳ هزار لیتر آب مصرف ‌شود در واقع با صادرات هندوانه ۳ هزار لیتر آب را به قیمت ۱۰ هزار تومان از کشور خارج کرده‌ایم.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، کشت محصولات استراتژیک کم‌آب بر نیاز به برنامه ریزی از سوی وزارت جهاد کشاورزی دارد، گفت: می‌توان بخش محدودی از نیاز کشور به محصولات آب بر را از طریق واردات تامین شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۳ ق.ظ

دیدگاه


4 − چهار =