نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان:

شیوه دولت درافزایش قیمت بنزین مغایر با عزت ملی بود

شیوه دولت درافزایش قیمت بنزین مغایر با عزت ملی بود

گروه خبر: نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: همه عقیده داریم که بنزین ارزان بود و باید گرانتر می‌ شد ولی شیوه اجرای آن و این گونه گران شدن بنزین کار اشتباهی بود.
به گزارش آرازآذربایجان ، حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری در نشست علمی تخصصی »بیانیه گام دوم انقلاب« با بیان این که موضوع عزت ملی و اقتدار جهانی در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تأکید قرار گرفته است، اظهار داشت: عزیز یعنی کسی که غلبه بر او آسان نیست و عزت آن حالت نفوذ ناپذیری است که مانع غلبه دشمن شده و انسان را محکم و استوار نگاه می دارد.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در ارتباط با معنای عزت ملی تصریح کرد: عزت ملی به معنای عدم وابستگی عدم ذلت و عدم تحقیر یک ملت و یک کشور است و در دین اسلام نیز بر این مسأله تأکید زیادی شده است.وی در ادامه ابراز داشت: عزت ملی یعنی خود باخته نبودن در مقابل بیگانگان که در مقابل آن تحقیر ملی قرار دارد که در آن عظمت و عزت ملت نادیده انگاشته می‌ شود، همچنانکه متأسفانه گاهی این مسأله در برخی از دولتمردان کشور دیده می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب در ارتباط با عزت ملی یادآور شد: ایشان می‌ فرمایند دولت جمهوری اسلامی باید از ارزش های ملی خود حتی یک گام هم عقب نشینی نکند، از تهدیدها نهراسد و عزت خود را حفظ کند.
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری عزت ملی را زمینه ایجاد امنیت در کشور دانست و گفت: ما در چهار حوزه اقتصادی، علمی و فرهنگی، سیاست خارجی و دفاعی باید به عزت برسیم از جمله این که در حوزه اقتصادی تنها راه رسیدن به عزت، توجه به اقتصاد مقاومتی و تلاش برای عدم وابستگی به نفت و عدم نگاه به کمک بیگانگان است.
وی با بیان این که قضیه مذاکرات هسته ای، موضوع نفت و همچنین بحث گران شدن بنزین هرگز با عزت ملی متناسب نبود، گفت: همه عقیده داریم که بنزین ارزان بود و باید گرانتر می‌ شد ولی شیوه اجرای آن با عزت ملی منافات داشت و این گونه گران شدن بنزین کار اشتباهی بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تأکید بر لزوم خروج از تفکر وابستگی به غرب افزود: عزت نظام در گرو داشتن مدیران مؤمن و جهادی و متکی به پروردگار و با ایمان الهی محقق می‌ شود و در حوزه علم و فرهنگ نیز باید بدانیم خودباختگی فرهنگی یکی از عوامل سقوط یک نظام است.
وی در ارتباط با موضوع عزت ملی در عرصه دفاعی و امنیتی، بر آمادگی کامل برای دفاع از کیان کشور و تقویت قوای مسلح در کشور تأکید کرد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


− 4 = پنج