نائب رئيس شوراي شهر اروميه در دفترروزنامه آرازآذربايجان:

شورای شهر جای سیاست نیست

شورای شهر جای سیاست نیست

رقیه قربانی
گروه گزارش:نائب رئیس شورای شهر ارومیه گفت: داغ تر کردن تنور انتخابات سبب افزایش آراز مردم می شود و این موضوع مردمی بودن انتخابات را نشان می دهد وسبب افزایش شرکت مردم در انتخابات می شود.
به گزارش آرازآذربایجان،تب انتخابات شوراهای شهر با نزدیک به زمان ثبت نام انتخابات بالا می رود به طوری که حتی ائتلاف کاندیداهای مختلف شورای شهر نیز خبرهای مختلفی به گوش می‌رسد
برگزاری مجالس ترحیم نیز در این شهر پررونق‌تر شده‌اند و کاندیداهای احتمالی با حضور در مساجد با بازماندگان اموات نیز اظهار همدردی می‌کنند.حتی خبر می‌رسد که برخی از این ائتلاف‌ها با دعوت جمعی از مردم پیرامون لیست ائتلافی خود انتخابات داخلی برگزار می‌کنند تا نفرات برگزیده این گروه را به جامعه معرفی کنند.همواره از دور و کنار حرف ها و برنامه هایی ازحرکت های کاندیداهای احتمالی انتخابات شورای اسلامی شهر به گوش میرسد در این ایام عده ای ، گام هایی را در این رابطه در سطح شهر برداشته اند.در هر صورت باید توجه کرد که قانون انتخابات تبلیغات زودهنگام را برای نامزدهای انتخابات منع کرده است و تبلیغات زودهنگام می‌تواند به عنوان تخلف انتخاباتی تلقی شود.معمولاً از سه دوره گذشته انتخابات شوراهای اسلامی شاخص‌های تعیین کننده‌ای برای موفقیت یک کاندیدای شورای شهر با توجه به اوضاع شهر بناب به صورت طایفه‌ای، قومی و محله‌ای بوده است. اما در سال‌های اخیر با افزایش سطح آگاهی سیاسی و دانش اجتماعی مردم نسبت به قبل انتظار می‌رود اعضای شورای اسلامی شهر صرفاً براساس تخصص، تعهد و تحصیلات انتخاب شوند.
در این برهه زمانی که کاندیداهای مختلف شهر ارومیه هر یک به طریقی درپی تبلیغات گسترده و تصاحب صندلی شورای شهر است نائب رئیس شورای شهر ارومیه را به دفتر آراز آذربایجان دعوت کرده و پیرامون حوزه انتخاباتی از وی خواستار پاسخگویی به برخی از سوالات شدیم.
نائب رئیس شورای شهر ارومیه، حسین بخشایشی در خصوص انتخابات آینده شورای شهر ارومیه، گفت: کاهش تعداد اعضای شورای شهر ارومیه از ۱۵ به ۱۱ نفر و وجود قومیت های مختلف در شهر ارومیه سبب ایجاد برخی از حساسیت ها در انتخابات آینده خواهد شد.
وی ادامه داد: علی رغم وجود برخی از حساسیت ها در انتخابات شورای ارومیه باید توجه داشته باشیم که داغ تر کردن تنور انتخابات سبب افزایش آراز مردم می شود و این موضوع مردمی بودن انتخابات را نشان می دهد وسبب افزایش شرکت مردم در انتخابات می شود.
نائب رئیس شورای شهر ارومیه در خصوص رای آوردن خویش در دور چهارم انتخابات گفت: در دوره قبل بنده به همراه یک تیم وارد عرصه انتخاب شده و باشعار آبادگری صندلی رشورای شهر را تصاحب کردم.
این مسئول ادامه داد: در این دوره نیز بر اعتقادم که تیمی با رویکرد خدمتگذاری به مردم وارد عرصه انتخاب شده قطعا موفق خواهند شد به شرطی انکه به صورت منسجم فعالیت داشته و متحد باشند.
*شورای شهر جای سیاست نیست
نائب رئیس شورای شهر ارومیه تاکید کرد: اعضای شورای شهر ارومیه باید توجه داشته باشند که شورای شهر جای سیاست نیست و در هیچ یک از بندهای که وظایف شهر قید شده است مسائل سیاسی ذکر نشده است فلذا لازم است که اعضای این شورا با نگاه خدمت رسانی به مردم و آبادانی شهر وارد شورای شهر شوند.
*بخشایشی، انتخاب حضرت پور را مایه افتخار دوره چهارم شورای شهر عنوان کرد
این مسئول در خصوص انحصاری بودن شهردار ارومیه در دوره چهارم شورای شهر گفت: تمام اعضای شهر ارومیه تماما حضرت پور را به عنوان شهردار انتخاب کردند و به طور یقین می توان گفت که انتخاب حضرت پور به عنوان شهردار یکی از افتخارات مهم شورای شهر ارومیه است.بخشایشی در پاسخ به اینکه حمایت علنی شهردار از یک گروه خاص سبب وام دار بودن اعضای شورای شهر می شود، گفت: شورای شهر ارومیه وام دار شهردار نبوده و بارها در خصوص تائید و یا رد برخی از پروژه ها با شهردارمخالفت کرده ایم.
*منت حضرت پور را برای شهردار بودن در دوره آینده را باید کشید
وی در پاسخ به شانس شهردار بودن حضرت پور در دوره پنجم، گفت: به جرات می توان گفت که باید منت حضرت پور را برای شهردار بودن در دوره آینده را بکشیم.
به گزارش آراز آذربایجان، بنا به اظهارات حسین بخشایشی، نائب رئیس شورای شهر ارومیه، پیروزی در انتخابات شورای شهر ارومیه خارج از توان یک نفر بوده و فرد به تنهایی معنایی ندارد و انگیزه‌های وی تأثیر چندانی در رفتار انتخاباتی از خود نشان نمی‌دهد، بلکه فرد باید در درون فرهنگ و اجتماع خاص خود مورد مطالعه قرار گیرد. بر این اساس، تبلیغات انتخاباتی نیز چندان تأثیری بر گزینش رأی‌دهندگان ندارد بلکه رأی‌دهندگان مدت‌ها پیش از شروع تبلیغات انتخاباتی گزینه مورد نظر خود را انتخاب کرده‌اند.
نائب رئیس شورای شهر ارومیه لیست ائتلاف آبادگران را تیمی قدر و مجرب عنوان کرد که شعار آبادگری را در دوره چهارم شورای شهر ارومیه نهادینه کرده است، وی به برتری این لیست در دوره آینده شورای شهر نیز خوش بین بود.ائتلاف آبادگران ارومیه که با مدیریت و راهبری شهردار ارومیه وبرخی از چهره های سیاسی و البته صاحب مسندان سیاسی واجرایی هدایت می شود اراء سیاسی در انتخابات ارومیه در خوشبینانه ترین حالت ۶ تا ۷ درصد تاثیرگذار می باشد . وچهره ها رای فردی دارند از آنجائیکه جریانات سیاسی از حال تلاش دارند در انتخابات تاثیرگذار باشند مانند اصلاح طلبان که سعی می کنند با کاندیدها جوان و چهره ها جدید درانتخابات شوراها حضور بیاند ودر مقابل طیف اصولگرا نیز درتلاش برای معرفی لیستی واحد با ترکیبی از جوانان متعهد ومتخصص در کنار افراد با نفوذ وصاحب تجربه در این رقابت حضور پیدا کنند اما همزمانی انتخابات ریاست جمهوری وشورای اسلامی شهر روستا به احتمال قوی به نقش احزاب وجریانات سیاسی وزن بیشتری بدهد .
طیف منتسب به دولت و اعتدال نیز به احتمال زیاد با ترکیبی از افراد سیاسی وبانفوذ از هردو قوم از نظر منش سیاسی مشترک و با نام حزب اعتدال و توسعه ترکیب جدید این حزب در استان نیز موید هم واقعیت است.
امید است در دوره پنجم شورای شهر ارومیه افرادی لایق کرسی های شورای شهر ارومیه را تصاحب کنند تا بتوانیم شاهد توسعه و آبادنی شهر ارومیه باشیم.
در بخش پایانی این گزارش به موضوع ورزش از دیدگاه نائب رئیس شورای شهر ارومیه خواهیم پرداخت .

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱۹ ق.ظ

دیدگاه


7 + چهار =