شورای راهبردی سلامت در آذربایجان غربی تشکیل می‌شود

شورای راهبردی سلامت در آذربایجان غربی تشکیل می‌شود

گروه خبر: معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: شورای راهبردی سلامت با اهتمام ویژه استاندار، در استان تشکیل می‌شود.
علیرضا رادفر در آیین اختتامیه هفته سلامت آذربایجان غربی افزود: تشکیل این شورا می‌تواند در ارتقای مولفه های سلامتی در استان نقش بسزایی را ایفا کرده و در راستای توسعه زیرساختی بهداشت نیز تاثیر بسیار خوبی بگذارد.وی اضافه کرد: امروزه، مولفه های بسیاری برای ارتقای بهداشت و سلامت در جامعه وجود دارند که سلامت روان و فکر، سلامت محیط کار، سلامت غذایی، سلامت محیط شهری، سلامت تولید و سلامت خانواده این مولفه ها را شامل می‌شوند.
وی اظهار کرد: در صورتی که این شاخصه‌ها درست پایه ریزی و مدیریت شوند، نیازی به درمان و فعالیت‌های درمانگاهی نیست و با وجود این مولفه ها، مراکز درمانی در انتهای صف سلامت و بهداشت قرار می‌گیرند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به این مولفه ها، آحاد و اقشار مختلف مردم باید در زمینه سلامت و بهداشت نقش خود را ایفا کنند و در این خصوص گام بردارند.
*دولت تدبیر و امید، مصمم به ارتقای مولفه های سلامت در کشور است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی هم گفت: دولت تدبیر و امید، مصمم به ارتقای مولفه های سلامت در کشور است که امیدواریم با این اهتمام ویژه روند بهبود وضعیت سلامت در جامعه بیش از پیش تداوم یابد.
جواد آقازاده افزود: دولت یازدهم با توجه به وضعیت نامناسب سلامت در کشور، این عرصه را جزء برنامه‌های مهم خود در کشور اعلام کرد تا بتواند روند نابسامان سلامت را ساماندهی کند.
وی اضافه کرد: ابلاغ سیاست‌های کلی عرصه سلامت نیز در این خصوص، امری راه‌گشا بود و ابلاغ این سیاست‌ها توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، نشان از توجه ویژه معظم له به امر سلامت بود و فعالان این عرصه را بسیار دلگرم کرد.وی اظهار کرد: در دنیای امروز، مولفه های بسیاری در عرصه سلامت موثر هستند که باید تمامی آن‌ها برای ارتقای شاخصه‌های سلامتی، مورد توجه باشند که از جمله این مولفه ها می‌توان به تحصیلات عالی، درآمد مناسب، مسکن، اشتغال، محیط زیست اشاره کرد.رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: جوامع پیشرفته به این نتیجه رسیده‌اند که باید برای ارتقای مولفه های سلامتی هزینه کنند و این هزینه را سرمایه گذاری می‌دانند که باید این تفکر در جامعه ما نیز هزینه شود.
آقازاده با انتقاد از فعالیت‌های استکبار جهانی برای متوقف کردن روند رو به رشد بهداشت و سلامت در جوامعی نظیر ایران گفت: زیرساخت‌های سلامت همیشه توسط کشورهای قدرتمند در دیگر کشورهای جهان، مورد هجمه قرار گرفته و سلطه طلبی‌های کشورهای مستبد را می‌توان یکی از آفت‌های سلامت در دنیای امروز عنوان کرد.
وی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های فعالان عرصه سلامت، روند رو به اعتلای این عرصه را مرهون اهتمام این فعالان ذکر کرد و افزود: هفته سلامت نیز در راستای یکپارچه کردن و هم افزایی تلاش‌های این حوزه طرح ریزی شده است که امید است که به اهداف تعیین شده در این خصوص دست یابیم.
در این جلسه از خیرین و فعالان عرصه خبر با اعطای لوح تقدیر و مدال سلامت قدردانی شد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱:۰۵ ب.ظ

دیدگاه


9 − هشت =