شهر ارومیه ضدعفونی می شود

شهر ارومیه ضدعفونی می شود

گروه خبر: فرماندار ارومیه طی نشست خبری از گندزدایی مناطق پرتردد ارومیه با همکاری ارتش و سپاه خبر داد.
به گزارش آراز آذربایجان ، علیرضا ملامحمدی زاده در گفتگو با خبرنگاران‌با بیان اینکه طی روزهای اخیر شهرداری ارومیه در سطح کوچکی اقدام به گندزدایی وویروس کشی در سطح شهر کرده است افزود: از امروز و با ورود رتش و سپاه به موضوع سم‌پاشی شاهد ارتقای بهداشت عمومی در سطح شهر خواهیم بود.
وی با بیان اینکه این اقدام با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شد افزود: شهرداری ارومیه طی روزهای گذشته در سایز کوچک این اقدام را انجام می‌داد ولی از عصر امروز با کمک گرفتن از قرارگاه شمال‌غرب ارتش و نیز قرارگاه استانی سپاه مقرر شد در مناطق پر تردد و نیز اطراف محل‌هایی مثل بیمارستان‌ها و بازارها و دیگر مناطق که احتمال آلوده شدن دارند، این عمل باتوان بالا و با بلوک بندی شهر انجام شود.
فرماندار ارومیه در ادامه با تاکید بر بسیج همگانی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اضافه کرد: نیروهای هلال احمر و علوم پزشکی از اروز گدشته در ورودی‌های عمده شهر مستقر شده و نسبت به تب‌سنجی مسافران ورودی اقدام خواهند کرد.
وی از تولید وتوزیع مواد ضدعفونی در ارومیه خبر داد و گفت: روز جمعه برای ۸۰ داروخانه از ۱۵۰ داروخانه سطح شهر مواد ضدعفونی کننده توزیع شده و برای ۷۰ داروخانه از شنبه آغاز شده و امروز نیز ارسال خواهد شد.
وی در خصوص کمبود مایع ضدعفونی در داروخانه‌ها نیز اظهار کرد: با توجه به تغییر خط تولید برخی از کارخانجات به بسته بندی مواد ضدعفونی، امیدواریم از سه روز گذشته مشکل مواد ضدعفونی در سطح شهر و استان حل شود.
ملامحمدی‌زاده با اشاره به کمبود ماسک در ارومیه نیز عنوان کرد: متأسفانه مشکل تأمین ماسک را داریم که علوم پزشکی در تلاش برای حل مشکل بوده و در روزهای آتی شاهد بهبود وضعیت در این زمینه نیز خواهیم بود.
وی، با تاکید بر عدم اجرای هرگونه برنامه جمعی اعم از ورزشی، هنری و …، گفت: این امر توسط ستاد مبارزه با کرونا تصویب شده و باید اجرایی شود.
فرماندار ارومیه، خاطرنشان کرد: پایانه‌های مسافری توسط اداره حمل و نقل و پایانه‌های عمومی شهر و نیز پایانه بار با نظارت شبکه بهداشت به صورت مرتب در حال سم‌پاشی است. همچنین از تمام مسافران ورودی از طریق زمینی و هوایی تست تب‌سنجی انجام می‌شود.
وی، با اشاره به موضوع نانوایی‌ها، ابراز داشت: در این زمینه، مقرر شد نانوایی‌ها کمتر از پول و اسکناس استفاده کرده و از دستگاه کارت خوان استفاده کنند و نیز یک نفر مخصوص برای دریافت پول مستقر شود.
ملامحمدی‌زاده، با تاکید بر لزوم همراهی رسانه‌ها در امر آرامش‌بخشی به جامعه در این شرایط، عنوان کرد: بحث امیدآفرینی در جامعه و خروج از اخبار ناامید کننده را خواستاریم چراکه تمام مسئولان با تمام توان در حال خدمت‌رسانی به جامعه هستند.
Arazazarbaijan.siyasi@gmail.com

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۳ ق.ظ

دیدگاه


1 + هشت =